سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه این باشگاه قصد حذف ایمان مبعلی را نداشته است، گفت: بحث مربیگری ایمان در فولاد برای این فصل مطرح نیست.

مبعلی این فصل مربی نمی شود/ ماجرای عقد قرارداد با بازیکنی که رباطش پاره بود

به گزارش قدس آنلاین، سیدسیروس پورموسوی درباره شرایط تیم فوتبال فولاد خوزستان بعد از پیروزی مقابل نفت تهران، گفت: بعد از تساوی مقابل پرسپولیس، برد خوب و با ارزشی مقابل نفت به دست آوردیم. بازی با نفت دیداری بود که نیاز به تمرکز زیادی داشت چون تا روز بازی مشخص نبود این تیم بازی می کند یا خیر. به بازیکنان تاکید داشتیم تمرکزشان را از دست ندهند و خودشان را از پیش برنده ندانند. در هر صورت بازیکنانم در این مسابقه هم نشان دادند حرفه ای هستند و پیروز از زمین خارج شدند.

وی افزود: این هفته با سیاه جامگان بازی داریم. آنها می خواهند شرایطشان را در جدول بهبود ببخشند و ما هم می خواهیم بالای جدول بمانیم. در نیم فصل دوم مسابقات سخت‌تر می شود و تیم بالا و پایین جدول هم ندارد.

سرمربی فولاد خوزستان درباره روند رو به رشد این تیم و اینکه نقطه عطف فولاد کدام بازی بوده است؟ تاکید کرد: بعد از باخت به پرسپولیس و تساوی مقابل نفت در نیم فصل اول، توانستیم همین تیم سیاه جامگان را شکست بدهیم. این بازی نقطه عطف فولاد بود. بازیکنانمان از این بازی به بعد به خودباوری رسیدند و هرچند دستمان به خاطر مصدومیت بازیکنان خالی بود، اما نفرات جوان تیم اعتماد ما را بی پاسخ نگذاشتند.

پورموسوی ادامه داد: ما الان در رده دوم جدول هستیم. به دست آوردن این جایگاه سخت است ولی حفظ آن سخت‌تر. بازیکنان باید روز به روز تلاششان را بیشتر کنند و مغرور نشوند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد تیم فولاد در نقل و انتقالات نیم فصل، گفت: یک مدافع، یک هافبک وسط و یک مهاجم می خواستیم که توانستیم حسن بیت سعید را جذب کنیم. حسن هم عملکرد خوبی داشت و موفق شد حتی برایمان گلزنی هم بکند. جا دارد از تمام بازیکنان تشکر کنم که جو خوبی برای حسن ایجاد کردند و او را به گرمی پذیرفتند.

سرمربی فولاد تصریح کرد: یک مدافع از کشور رومانی که سابقه بازی در تیم زیر ۲۱ ساله های این کشور را هم دارد، چند روزی است در تمریناتمان حاضر است. او بازیکن خوبی است و قصد داشتم عملکردش را در یک بازی دوستانه هم ارزیابی کنم.

پورموسوی درباره وضعیت ایمان مبعلی و اینکه عنوان شده این بازیکن قرار است به عنوان مربی در فولاد به کارش ادامه بدهد، گفت: من و ایمان سالیان سال با هم کار کرده ایم. او روز اول که به فولاد آمد، پیش بینی کرد اگر زمانی فوتبال بازی کردن را کنار بگذارد، مربیگری را از همین تیم شروع کند. این پیشنهاد خود ایمان بود ولی این فصل برای بازی کردن انگیزه دارد و قرار نیست مربی شود.

وی یادآور شد: مبعلی در بازی با پرسپولیس حرکتی کرد که این حرکت را تایید نکردم ولی انسان همین است. مهم این است که ایمان خودش اشتباهش را پذیرفت. ایمان همان بازیکنی است که دو، سه هفته قبل از بازی با پرسپولیس گفته بود اگر می شود مرا بازی ندهید و فلان بازیکن هم‌پستی را به جای من به زمین بفرستید. یعنی ایمان در این حد فداکاری دارد. در بازی با پرسپولیس نمی دانم چه اتفاقی افتاد که او این اشتباه را مرتکب شد. هرچه بود تمام شد و ایمان هم به تمرینات برگشت.

سرمربی فولاد افزود: ایمان بازیکن بزرگی است و قصد ما هم حذف کردن او نبود. نمی توانستیم که این بازیکن را اعدام کنیم. نباید به سادگی از کنار نام ایمان مبعلی عبور کرد.

پورموسوی در پایان گفت: اول فصل که می خواستیم ایمان را بگیریم، بعضی ها می گفتند رباط پای این بازیکن پاره است. حتی آزمایش MRI هم نشان می داد پای ایمان یک مقدار مشکل دارد ولی او با دست خودش در قرارداد نوشت در صورتی که به خاطر این مشکل نتواند بازی کند، پولی که گرفته را بر می گرداند. این نشان می دهد که مبعلی می خواست فشار را از روی دوش باشگاه و سرمربی بردارد. ایمان همین فصل پنج پیشنهاد خوب داشت ولی توانستیم از او، ایوب والی، عبدالله کرمی و بعضی از بازیکنان تخفیف بگیریم و آنها را حفظ کنیم.

برچسب‌ها