بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری یک باند ۴ نفره کلاهبرداران حرفه‌ای با ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد .

انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام ۲۰ مورد شکایت مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهمان با ترفندهایی از قبیل جعل اسناد و جعل امضاء اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و بررسی اظهارات شاکیان پرونده، موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران شدند که در نهایت در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان ‌شمالی خاطر نشان کرد: در این عملیات ۴ متهم دستگیر شدند که در بازجویی از آنها به ۲۰ مورد کلاهبرداری به ارزش ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند. متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

انهدام باند سارقان

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۳ نفر از اعضای باند سارقان حرفه ای با ۲۰ فقره سرقت در شهرستان بجنورد خبر داد.

سرهنگ حسین بدری در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان بجنورد، اکیپی از ماموران پلیس آگاهی استان موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: مأموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری ۳ نفر از اعضای یک باند سارقان حرفه ای که در زمینه سرقت فعالیت داشتند، شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات بعمل آمده به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند، بیان داشت: سرقت از مغازه، داخل خودرو، موتور سیکلت، کیف قاپی و سایر از جمله این سرقت ها بود.

سرهنگ بدری با اشاره به اینکه تعدادی از اموال مسروقه کشف شده به مالباختگان تحویل داده شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات امنیتی منزل، خودرو و محل کسب خود را به تجهیزات امنیتی مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف ۷۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم از توقیف ۶۸ دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی اسماعیلیان گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و حفظ حقوق شهروندان، طرح برخورد با خودرو و موتورسیکلت های متخلف و مزاحمان نوامیس با هدف مقابله با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت، در این شهرستان به اجرا در آمد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا ۶ دستگاه خودرو و ۶۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف در ماه جاری توقیف و روانه پارکینگ شدند.

وی در ادامه به تخلفاتی که منجر به توقیف خودرو و موتور سیکلت ها شده اشاره کرد و گفت: آلودگی صوتی، نصب شیشه دودی غیر مجاز، انجام حرکات نمایشی با خودرو، موتور سیکلت های فاقد پلاک و استفاده نکردن از کلاه ایمنی از اهم تخلفات منجر به توقیف بوده است.

سرهنگ اسماعیلیان خاطر نشان کرد: پلیس ضمن تعامل با مقام قضائی بدون هیچ گونه اغماض با مخلان نظم و امنیت و کسانی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند برخورد می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک، مراتب را در سریع ترین زمان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیونی

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از کشف۵۵ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در خراسان شمالی خبر داد.

سرهنگ رضا عرب زاده با اعلام این خبر گفت: در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالای قاچاق در سطح استان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در بازدید و بازرسی‌های صورت گرفته از خودروها و محل های دپوی کالای قاچاق و اقلام ممنوعه، موفق به کشف ۷ هزار عدد قرص و ۳۸ هزار کیلو گرم پودر بدنسازی قاچاق شدند.

وی بیان داشت: در بررسی به عمل آمده ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه پنجاه و پنج میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این عملیات ۲ متهم شناسایی و دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

سرهنگ رضا عرب زاده از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این گونه موارد که ضربه سنگینی به اقتصاد داخلی وارد می کند، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

برچسب‌ها