قزوین_ استاندار قزوین در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج استان قزوین گفت: حضور بسیج در عصر کنونی در عرصه اندیشه ورزی بسیار مهم و تاثیرگذار است و باید از این رویکرد بخوبی استفاده کنیم.

حضور بسیج در عرصه اندیشه ورزی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی صبح روز یکشنبه در دیدار با اعضاء مجمع عالی بسیج استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: امام راحل با دوراندیشی و نهادسازی توانست نیازهای آینده انقلاب را پیش بینی و برای پاسخ به آن اندیشه کنند که امروز دستاوردهای آن این اندیشه را مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه هر تحول سیاسی ساختار جدید خود را می طلبد، افزود: بسیج به عنوان شجره طیبه ای است که امروز در عرصه های مختلف از رشد قابل قبولی برخوردار است.

استاندار قزوین به نقش بسیج در عرصه های گوناگون پرداخت و ادامه داد: حضور بسیج در عصر کنونی در عرصه اندیشه ورزی بسیار مهم و تاثیرگذار است و باید از این رویکرد بخوبی استفاده کنیم؛ نقش این قشر در حوادث زلزله، امدادرسانی، طرح واکسیناسیون، سازندگی در روستاها، کارهای فرهنگی و اجتماعی قابل توجه است.

زاهدی بسیج را به عنوان نیرویی پرتوان، یار و همراه نظام در رویدادهای مختلف نقطه امیدواری یاد کرد و گفت: باید همواره قدردان فعالیت بسیج در زمینه های مختلف باشیم چراکه درحوادث اخیر هم نقش بسیج که شاید به صورت پنهان صورت گرفت.

وی، بیوتروریسم را مسأله ای اساسی در منازعات بین المللی مطرح کرد که در تمام ابعاد نگران کننده است و باید برای آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

به گفته استاندار قزوین، اگر در خصوص بیانزایی که به عنوان یک چالش جدی استان قزوین محسوب می شود، تدابیری جدی اتخاذ نشود، مشکلات و آسیب های جدی برای این استان و سایر استان ها به همراه خواهد داشت.

زاهدی بسیاری از مشکلات اجتماعی کنونی را ناشی از نداشتن مهارت لازم زندگی در میان جوانان عنوان کرد و گفت: اگر پدیده طلاق براحتی صورت می گیرد ناشی از ناآگاهی از مهارتهاست؛ امروز جامعه بسیار پیچیده شده و با توسعه رسانه های مجازی و اینترنت نیازمند آموزش خانواده ها و افزایش اطلاعات رسانه ای همه مردم حتی مدیران هستیم تا از این فرصت استفاده کنیم نه آنکه تهدید شویم.

استاندار قزوین تصریح کرد: با مسائل نمی توان قهرآمیز برخورد کرد برای نمونه فیلتر شدن تلگرام در روزهای اخیر موجب شد صدها نوع فیلترشکن برای رفع محدودیت ایجاد شود که شاید بیشترین استفاده از آن صورت گرفت که نشان می دهد نمی توان مردم را از رسانه محروم کرد بلکه باید ما هم روش های استفاده از رسانه و فضای مجازی را بیاموزیم.

برچسب‌ها