بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: علت اصلی بازماندن پرونده زلزله‌زدگان خراسان‌شمالی عدم رجوع زلزله‌زدگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

پرونده باز زلزله خراسان شمالی پس از گذشت ۸ ماه

به گزارش قدس آنلاین، علی محمدی در برنامه رادیویی مردم و مسئولان با اشاره به زلزله اردیبهشت‌ماه و گذشت ۸ ماه از زلزله گفت: قطعاً بنده و همکارانم در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برحسب وظایف خود برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان در سطح روستاها و شهر بجنورد اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی در ادامه تشریح کرد: طی بازدیدهای پی‌درپی کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی از ۲۱ هزار منزل در ۷۱ روستا و ۴ شهر سرانجام مشخص شد که ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری به‌طورجدی آسیب‌دیده بودند.

وی افزود: از ظرفیت صداوسیما برای اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کرده و در مرحله اوّل شروع به آواربرداری و جمع‌آوری شیرآلات، آهن‌آلات، اتصالات و در مرحله دوم شروع به شناسایی کنتورها و چاه‌های آب کردیم.

محمدی با اشاره به تشکیل پرونده برای روستائیان بیان کرد: در سطح شهر و روستاها ۹۶۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر و ۴۹۵۰ واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب‌شده‌اند که در مجموع ۱۴ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی نیازمند بازسازی و تعمیرات است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: اطلاعات مردم در سامانه ثبت و به بانک‌ها معرفی‌شده است و بانک‌های ملی، ملت، تجارت، رفاه و مسکن موظف به اعطای تسهیلات به زلزله‌زدگان شهری و روستایی‌اند که برخی از مردم باگذشت ۸ ماه از زلزله هنوز هم اقدام به نام‌نویسی می‌کنند.

وی در این زمینه ادامه داد: تسهیلات بخش روستایی مبلغی بالغ‌بر ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و تسهیلات بخش شهری ۳۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد است که در خصوص روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای واحدهای مسکونی سطح شهر ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته و تا حدودی پرداخت کرده است.

محمدی در خصوص شبهات مربوط به کیفیت پایین سیمان‌هایی که از کارخانه سیمان گلستان دریافت می‌شود گفت: این بحث کاملاً ساختگی است و شرکت سیمان گلستان تمامی استانداردها را رعایت می‌کند زیرا اگر کیفیتش پایین باشد قطعاً اجازه تولید در استان گلستان را نخواهد داشت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی در پایان افزود: علت اصلی بازماندن پرونده زلزله‌زدگان خراسان‌شمالی عدم رجوع زلزله‌زدگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که خواهشمندیم هرچه زودتر مراجعه کرده و پرونده خود را به نتیجه برسانند.

منبع: فارس

برچسب‌ها