ساری- مدیرعامل آبفای شهری مازندران گفت: ۴۵۰ هزار نفر شامل ۲۵ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار می گیرند.

۴۵۰ هزار مازندرانی از شبکه فاضلاب شهری برخوردار می شوند

به گزارش قدس آنلاین، استاندار مازندران در ساعات اولیه صبح ، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب ساری را به حضور در دفتر کارش ترجیح داد و در جریان روند فعالیت مدول اول و اجرای مدول دوم این تصفیه خانه قرار گرفت. در این بازدید که معاون عمرانی، فرماندار ساری، مدیرعامل و معاون مهندسی توسعه آبفای شهری مازندران، پیمانکار پروژه و خبرنگاران رسانه های گروهی حضور داشتند، استاندار مازندران بر ساماندهی مساله پسماند و فاضلاب در استان تاکید و خواستار تسریع در اجرای پروژه های فاضلاب شد.

محمد اسلامی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب از تکنولوژی روز دنیا استفاده شود، افزود: استفاده از پساب های تصفیه شده در صنایعی که نیاز به منابع آبی دارند، کاربرد فراوانی دارد که متاسفانه این امر در مازندران محقق نشده است.

وی زباله و شیرابه های حاصل از آن را یکی از معضلات اساسی مازندران دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های فاضلاب، بخشی از مشکلات زیست محیطی برطرف می شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت برای ساماندهی پسماند و زباله اقدام شود، خواستار جدیت شرکت آب و فاضلاب در اجرای پروژه‌ها شد.

اسلامی در ارتباط با درخواست اعضای شورای روستاهای مجاور تصفیه‌خانه، خواستار جلب رضایتمندی مردم منطقه شد و افزود: اقدامات خوبی در این پروژه صورت گرفته و این روند باید ادامه داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه باید به نیازهای مردمی در کنار اجرای پروژه توجه شود، خاطرنشان کرد: در حل معضلات باید طوری برنامه ‌ریزی کنیم که برای مردم قابل لمس باشد.

طرح های فاضلاب در ۱۱ شهر مازندران اجرایی می شود

مدیرعامل آبفای شهری مازندران نیز در این بازدید گفت: با پیگیری های صورت گرفته، عملیات اجرایی طرح های فاضلاب در ۵ شهر مازندران از طریق تسهیلات بانک توسعه اسلامی در سال آینده آغاز می شود.

ذبیح الله ذاکری با اشاره به اینکه براساس برنامه، شهرهای قائم ‌شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر از این ظرفیت برخودار می‌شوند، افزود: با اجرای این پروژه ها، ۴۵۰ هزار نفر شامل ۲۵ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ درصد جمعیت شهری مازندران از ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری استان استفاده می‌ کنند و بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۲۵ درصد به ظرفیت فعلی اضافه شود.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران خاطرنشان کرد: طرح های فاضلاب در شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه نیز در مرحله تهیه اسناد مناقصه قرار دارد که با اجرای این پروژه ها، جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر از مردم شرق استان تحت پوشش فاضلاب قرار خواهند گرفت.

ذاکری با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه و با توجه به اینکه اعتبار موردنیاز برای توسعه شبکه فاضلاب شهری در نور، رویان و فریدونکنار پیش‌بینی شده است، اظهار امیدواری کرد که میزان جمعیت برخوردار از طرحهای فاضلاب در استان به ۵۰ درصد برسد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران یادآور شد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری امیرکلا جزء مطالعات یکی از شرکت‌های بخش خصوصی قرار گرفت.

ذاکری با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب ساری در ۴ مدول طراحی شد که مدول اول آن در سال ۹۱ به بهره برداری رسید، گفت: در مدول اول ۱۰۵ هزار نفر از جمعیت شهر ساری تحت پوشش قرار گرفتند و مدول دوم این تصفیه خانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

در پایان این بازدید، اعضای شورای اسلامی روستاهای مجاور تصفیه خانه فاضلاب ساری خواستار انجام وعده های داده شده در سنوات گذشته شدند و بر اجرای پروژه فاضلاب در این دو روستا تاکید کردند و مدیران حاضر در جلسه نیز قول مساعد نسبت حل مشکلات دادند.

برچسب‌ها