قزوین_ رئیس پلیسراه استان قزوین گفت: اجرای طرح آموزش راکبان موتورسیکلت ها و اهداء کلاه ایمنی به آنان از ابتدای سال تاکنون موجب کاهش ۴ درصدی تصادفات شده است.

کاهش ۴ درصدی تصادفات موتورسیکلت ها در قزوین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانده انتظامی استان قزوین، سرهنگ نصراله بیگلری گفت: با توجه به نقش بسزای تصادفات راههای روستایی در افزایش متوفیان و مجروحین جاده ای و به منظور کنترل و کاهش وقوع تصادفات دلخراش در محورهای روستایی، ۱۰ مرحله طرح آموزش راکبین موتورسیکلتها و اهداء کلاه ایمنی از ابتدای سال تاکنون در استان قزوین برگزار شده است.

وی افزود: بدین منظور، با بررسی، تجزیه و تحلیل تصادفات موتورسیکلت ها در راههای فرعی و روستایی، محورهای پر تصادف شناسایی و اولویت بندی و با هماهنگی معاونت راه روستایی استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه ریزی لازم برای آموزش راکبین موتورسیکتها و اهداء کلاه ایمنی به روستائیان در روستاهای امیر آباد نو، عبدل آباد بشاریات، رزجرد، اردبیلک، ناصر آباد، خونان، خوزنین، قرقسین و شهر کوهین صورت گرفت.

رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: طی این جلسات ضمن ارائه آموزشهای لازم و تشریح وضعیت تصادفات موتورسیکلت سواران در راههای روستایی، یک هزار عدد کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت ها در راههای روستایی تحویل شده و روند آموزشی و فرهنگ سازی در محورهای روستایی کماکان ادامه دارد.

 بیگلری یادآور شد: اجرای طرح آموزش راکبان موتورسیکلت ها و اهداء کلاه ایمنی به آنان از ابتدای سال تاکنون موجب کاهش ۴ درصدی تصادفات و ۶.۵ درصدی متوفیان موتورسیکلت ها در راههای روستایی شده که نشانگر تاسیر بسزای این موضوع در بخش روستایی استان قزوین است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: از راکبان موتورسیکلت ها در راههای استان قزوین بالاخص راههای روستایی تقاضا داریم که ضمن پایندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از کلاه ایمنی در حین رانندگی استفاده کنند.

برچسب‌ها