سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد در دیدار روز جمعه تیمش برابر پدیده، سیدمهدی رحمتی جانشین سیدحسین حسینی خواهد شد.

وینفرد شفر: رحمتی مقابل پدیده بازی می کند/ نمی خواهم به شایعات توجه کنم

به گزارش قدس آنلاین، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار با پدیده گفت: قبل از اینکه درباره فوتبال صبحت کنم باید بگویم خیلی خوشحالم که به مشهد آمدم که برای ایرانیان خیلی مقدس است. هواداران زایدی به استقبال ما آمدند. خود من تمام بازیکنان و تمام اعضای باشگاه به خاطر اتفاقی که برای کشتی ایرانی افتاد، ناراحت و غمگین هستیم. این احساس را داریم که همه ما از خانواده کسانی هستیم که در آن کشتی بودند.

* به عملکرد 4 ماه اخیرم در استقلال می‌توانم افتخار کنم

وی ادامه داد: ۴ ماه است که اینجا هستم. سعی کردیم استقلال را به شرایط بهتری برسانیم  و این تیم را از پایین جدول به بالای جدول برسانیم. می‌توانم افتخار کنم به کاری که در این تیم انجام دادم. خیلی سخت تلاش کردیم برای اینکه تیم ما تیم موفقی نبود و شرایط روحی خوبی نداشت.

* در استقلال بزرگ نباید انرژی‌ام خرج شایعه بشود

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: برای اینکه این کار را انجام دهیم انرژی زیادی گذاشتیم. ما تیم کوچکی نیستیم و استقلال هستیم. یکی از بهترین و مطرح‌ترین تیم‌های آسیا. به همین خاطر نباید اجازه بدهم انرژی من متوجه شایعاتی بشود که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود. با کاری که در این مدت انجام دادیم، هدف ما بازی‌های آینده‌ای است که خیلی مانده و همچنین بازی‌های جام حذفی.

* هر هفته سنگ جدیدی سر راه من قرار می‌گیرد

شفر افزود: نمی‌خواهیم در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه‌ای که مقابل العین کسب کردیم را تکرار کنیم. ما باید در این مسابقات موفق باشیم؛ چراکه برای هواداران بسیار مهم است. هر هفته احساس می‌کنم سنگ جدیدی در مسیر حرکت من وجود دارد. ۶۰-۵۰ درصد انرژی من نباید صرف مسائلی که مربوط به کار من نیست بشود. در رابطه با آقای جباری شاید در هفته آینده در کنفرانس خبری بگویم که چرا باهم جلسه داشتیم. من بهترین چیزها را برای باشگاه می‌خواهم. می‌دانم که تیم و بازیکنان بسیار خوبی دارم.

*اکنون تمام بازیکنان حامی قربانی هستند

وی ادامه داد: بعد از بازی آخر، قربانی شرایط خوبی نداشت و شرایط بدی داشت، اما الآن می‌توانم بگویم که تمام بازیکنان از قربانی حمایت کردند. این مسائل در کار تیم و روحیه تیمی بسیار مهم است. همین‌طور می‌خواهم از هواداران تشکر کنم. این هواداران تنها وقتی ما خوب بازی می‌کنیم هوادار ما نیستند، بلکه در تمام لحظه‌ها از ما حمایت می‌کنند و این هواداران هستند که در باشگاه بازیکنان و تیم کمک می‌کنند.

* هواداران استقلال فوق‌العاده هستند

وی خاطرنشان کرد: ما تماشاگران خیلی خوبی داریم نه تنها در تهران بلکه در تمام شهرهای ایران آنها همیشه سخت از ما حمایت می‌کنند و هدف ما این است که پاسخ خوبی به اعتماد آنها متقابلاً بدهیم. در گذشته تیم‌های زیادی داشته‌ام چه باشگاهی و چه ملی، می‌دانم که دقیقاً چه صحبتی انجام می‌دهم. هوادارانی که ما داریم فوق‌العاده هستند. آنها هستند که به ما قدرت مضاعف و شجاعت دوباره می‌دهند.

* درباره علت تاخیر در آمدن بازیکن خارجی هفته بعد صحبت می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره بازیکن جدید این تیم گفت: حتماً برای این بازیکن باشگاه مراسم معارفه‌ای خواهد داشت. برای اینکه در لیگ قهرمانان موفق باشیم و به مراحل بعدی صعود کنیم، نیازمند تقویت تیم هستیم. مدیرعامل باشگاه به من گفته است که تمام تلاشش را می‌کند. درباره اینکه چرا این‌قدر آمدن مهاجم خارجی طولانی شد شاید هفته آینده صحبت کنم.

* همه می خواهند به استقلال گل بزنند، مثل بایرن‌مونیخ در بوندس لیگا

شفر درباره پدیده گفت: حریف را به‌خوبی آنالیز کرده‌ایم و باید بالاتر از سطحی که داریم بازی کنیم و با تمام قدرت بازی کنیم. باید همیشه حواسمان جمع باشد. با تمام تمرکزمان بازی کنیم تا مانند بازی با سایپا غافلگیر نشویم. می‌خواهیم این بازی را ببریم و هدفمان این است اما کار آسانی نیست. در جلسه‌ای که فردا با بازیکنان داریم درباره آخرین مسائل فنی صحبت خواهیم کرد، امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم. البته همواره حواسمان به مسابقات بعدی‌مان به‌خصوص جام حذفی باشد. همه تیم‌ها می‌خواهند به استقلال گل بزنند مانند لیگ آلمان تیم‌ها مقابل بایرن‌مونیخ و همه تیم‌ها چند برابر توانشان مقابل بایرمونیخ بازی می‌کنند. 

* استقلال 11 نفر نیست، بلکه ما 23 نفر هستیم

وی درباره مصدومیت بازیکنانش گفت: ۲ مصدوم داشتیم که باید آنها را تغییر می‌دادیم. دو بازیکن دیگر به‌جای آنها بازی خواهند کرد. بازیکنان می‌توانند خودشان را به مربی‌شان نشان دهند که آماده هسند که همه می‌گویند ما تنها ۱۱ نفر نیستیم، بلکه ۲۳-۲۲ نفر هستیم که همه باید برای رسیدن به ترکیب تلاش کنند.

* در مورد برخی مسایل بعدا صحبت می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد حاشیه‌های اخیر و شایعه اختلافش با سید حسین حسینی گفت: درباره مسائلی که گفتم بعداً صحبت خواهم کرد. چند بازی را پشت سرهم بردیم و ۸۷۲ دقیقه دروازه‌مان بسته بود. برای اینکه این روند موفقیت ادامه داشته باشد، باید همیشه تلاش و کار کنیم. مانند بازی گذشته مقابل سایپا که تیم بسیار خوبی بود، باید مراقب باشیم، هرچند که گل خوردن و مساوی کردن جزئی از فوتبال است. شاید یک هافبک دیگر به غیر از جباروف نیاز داشته باشیم.

* در همه مسابقات نمی توانیم فقط با یک گلر کار کنیم

شفر درباره تغییر دروازه‌بان گفت: در تمام مسابقات نمی‌توانیم با یک دروازه‌بان بازی کنیم، بازی جام حذفی مقابل نفت، بازی بسیار بسیار سختی است. هر دروازه‌بانی که در شرایط بهتری از بازی باشد در درون دروازه قرار می‌گیرد. فردا هم باید ببینیم عملکرد دروازه‌بان ما خوب بوده یا بد تا برای بازی بعدی تصمیم بگیریم. تیمی که در بازی‌های رسمی بازی نمی‌کند، روز بعدش یک بازی انجام می‌دهیم که در فوتبال دنیا یک اتفاق طبیعی است.

* مسئله‌ای نیست و فردا رحمتی جای حسینی بازی خواهد کرد

وی افزود: با سرپرست تیم صحبت کرده‌ایم تا زمانی که بازی رسمی نداریم، فردایش بازی کنیم. رحمتی فردا بازی می‌کند تا ببینیم شرایط مسابقه به چه صورت است. درباره حسینی هم هیچ مسئله‌ای نیست چون همه مردم ایران و حتی کی‌روش می‌دانند که او در چه کیفیتی است. ما هم لیگ را داریم و هم جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را. اگر روزی حسینی محروم شود، طبیعی است که باید رحمتی بازی کند، بنابراین طبیعی است که او در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد.

* برانکو خودش خوب می‌داند که چه کار کرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اتفاقات در خصوص محرومیت جباروف رخ داد و او نیز برانکو را در این زمینه مقصر دانسته بود، گفت: این موضوع مربوط به قبل بوده است و گذشته است. زمان زیادی است که برانکو را ندیدم و امروز او را در تلویزیون دیدم. برانکو خودش خوب می‌داند چه کار می‌کند.

برچسب‌ها