سمنان -رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: رکود بازار فروش چرخه تولید را در استان سمنان دچار مشکل کرده است.

رکود بازار فروش تولیدات استان سمنان را دچار مشکل کرده است

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر جمعه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رونق تولید و ایجاد اشتغال مهم‌ترین رویکرد دولت در چند سال اخیر است و تحقق این امر می‌تواند گامی مؤثر در راستای رونق اقتصاد و تأمین معیشت مردم باشد.

وی با بیان اینکه تسهیلات رونق تولید یکی از اقدامات مؤثر دولت برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات مالی آن‌ها است اذعان کرد: بسیاری از واحدهای نیمه فعال و یا غیرفعال در این استان با دریافت تسهیلات رونق تولید مجدد راه‌اندازی شدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان خاطرنشان کرد: این واحدهای تولیدی برای تکمیل فرآیند تولید نیازمند بازار فروش برای عرضه محصولات خود به مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه رکود بازار فروش و عدم تقاضا در بازار سبب افزایش مشکلات مالی بسیاری از این واحدهای تولیدی شده است اذعان کرد: تأمین بازار فروش محصولات برای تولیدکنندگان ازجمله دغدغه‌های دولت است.

جمعه‌ای با بیان اینکه شناسایی بازارهای محلی در اطراف استان را در دستور کار دانست و گفت: باید فعالیت تجاری واحدهای تولیدی در استان را گسترش دهیم و محصولات تولیدی را به بازارهای فروش محلی در سایر استان‌ها عرضه کنیم.

وی ابراز داشت: نوسازی امکانات و تجهیزات کارخانه‌ها در واحد تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را در این عرصه رفع کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به اینکه ارتقا سطح کیفی محصولات تولیدی مهم قطاری مطالبه مردم و متقاضیان خرید در بازار است تصریح کرد: خریداری مواد خام و اولیه واحدهای تولیدی باقیمتی مناسب‌تر نیز هم در کاهش قیمت تمام‌شده محصولات تولیدی و هم ایجاد تنوع در تولیدات را به همراه دارد.

منبع: تسنیم 
 

برچسب‌ها