​سنندج - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان استان با شرکت ۵ هزار و ۱۴۷ نفر خبر داد.

مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان در کردستان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، افشین خوش گوار با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان در استان کردستان، گفت: مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان بهمن و اسفند ماه ۹۶ و تعدادی از رشته های نیز فروردین ماه ۹۷ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در چهار مرحله برگزار می شود، گفت: مرحله آموزشگاه و شهرستانی مسابقات ماه های مهر و آذر برگزار شده است، مرحله استانی در موعد اعلام شده و مرحله کشوری مسابقات نیز تابستان ۹۷ برگزار می شود .

خوشگوار با بیان اینکه این مسابقات در ۲ بخش دختر و پسر و در ۱۴ رشته ورزشی برگزار می شود؛ گفت:  فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دو و میدانی، ژیمناستیک، شطرنج، کشتی، ورزش های باستانی و طناب زنی رشته هایی است که دانش آموزان در آن با هم به رقابت می پردازند .

وی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مرحله از مسابقات را ۵ هزار و ۱۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۱۷۸ نفر دانش آموز پسر و هزار و ۹۶۹ دانش آموز دختر خواهد بود .

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: با عنایت به برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان این مسابقات با گرامیداشت و یادواره ۵۴۰۰ شهید استان مزین خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش دانش آموزی در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی، بیان کرد: دانش آموزان برتر در هر رشته ورزشی در مرحله استانی حضور پیدا کرده و بر این اساس تیم های منتخب استان کردستان برای حضور در مسابقات کشوری مشخص می شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها