گنبدکاووس- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: ۷۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و ‌مبارزه با ریزگردها در استان گلستان اختصاص یافت.

۷۳میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در گلستان اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، ابوطالب قزلسفلو عصر امروز در حاشیه بوته کاری در بیابانهای پشه‌لر گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر بیابان‌های شمال گنبدکاووس بوته‌کاری نشود، شاهد حضور ریزگردهای کشور ترکمنستان و گرد و غبار بیابان‌ها در شهرهای گلستان خواهیم بود.

وی افزود: مراتع کم‌بازده و بیابان‌های استان گلستان امسال با اعتبار ملی و استانی ۷۳ میلیارد ریالی، بوته‌کاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغ ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به اجرای طرح‌های بیابان زدایی و مبارزه با ریزگردها در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آن تخصیص داده شده است.

وی افزود: انجام ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار بوته کاری، طرح ذخیره نزولات، بذرپاشی در سطح ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار و اجرای مدیریت هرز آب‌ها در سطح ۸۵۰ هکتار از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده و در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان همچنین گفت: از ۸۰۰ هزار هکتار مرتعی که در استان وجود دارد، ۳۵۰ هزار هکتار مربوط به شهرستان گنبدکاووس است و برای مبارزه با کانون ریزگردها امسال بوته‌کاری در این شهرستان در سطح یک‌هزار و۲۰۰ هکتار انجام می‌شود.

وی گفت: امسال ۸۳۰ هزار بوته شامل گونه‌های آتریپلکس، لنتی فورمیس، کانی‌سنس، هالیموس، لئوکوکلا دا، آگروپایرون، النگاتوم و قره‌داغ در ایستگاه تولید بذر چپرقویمه شهرستان گنبدکاووس آماده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گلستان اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از بیابان‌های استان گلستان در شهرستان‌های گنبد کاووس ،آق قلا و مراوه تپه بوته‌کاری می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها