قزوین_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: محفل انس با قرآن کریم در روز ۱۲ بهمن ماه در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) با حضور استاد بین المللی احمدی وفا و قاریان استانی در این استان برگزار می شود.

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی در قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون، مبلغ ۲۰ میلیون تومان در حوزه دارو و درمان برای افراد بی بضاعت و مستند توسط ادارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هزینه شده است.

وی به اقدامات انجام شده حوزه درمان و دارو در روز پرستار افزود: همزمان با میلاد حضرت زینب (س) در روز گذشته، تمام خدمات درمانگاه موقوفه حاج محمدحسین خزانه به صورت رایگان و توسط موقوفه به بیماران ارایه شد؛ باتوجه به اینکه روزانه حجم قابل توجهی از بیماران از جمله ۱۲۵ نفر تا ۲۰۰ نفر در این مرکز پذیرش می شوند، این خدمات قابل توجه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در راستای اطلاع رسانی دقیق در حوزه موقوفات دارو و درمان و هم افزایی بیشتر با بیماران، مجمع خیرین با حضور سایر مسؤولان امروز برگزار می شود.

عادل با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی جامعه، نیازهای درمان افراد است که می توان در این حوزه از ظرفیت بخش های مختلف استفاده کرد، عنوان کرد: یک سرمایه گذاری بزرگ به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفه مرحوم محمدآقای امینی در خیابان حکیم استان قزوین انجام می شود که نتایج آن را در سالهای آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در این سرمایه گذاری، یک پروژه مسکونی و تجاری با مشارکت چند حوزه دیگر در حال اجرا است که در صورت اتمام این پروژه طی یکسال آینده، درآمدهای حاصل از آن برای درمان و درمان هزینه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: باتوجه به اینکه در آستانه دهه فجر قرار داریم یاد و خاطره تمام شهدا و امام راحل را گرامی می داریم و برنامه های فرهنگی برای دهه فجر پیش بینی شده است که از موارد آن می توان به برگزاری ۲۰ برنامه متنوع در بقاع متبرکه اشاره کرد.

عادل تصریح کرد: از نمونه برنامه های فرهنگی دهه فجر استان قزوین می توان به برنامه های بصیرتی، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح مرکز فرهنگی، برگزاری مراسم های جشن و افتتاح کتابخانه اشاره کرد که یکی از برنامه های شاخص شامل برگزاری محفل انس با قرآن کریم در روز ۱۲ بهمن ماه در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) با حضور استاد بین المللی احمدی وفا و قاریان استانی و ویژه برنامه دیگر در  تاریخ ۲۰ بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با حضور یکی از شخصیت های کشوری است.

برچسب‌ها