کرمان - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان صبح چهارشنبه در نشست خبری، برنامه های سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان کرمان را اعلام کرد.

اعلام برنامه های سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان کرمان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی صدفی افزود: مراسم ۱۲ بهمن  - سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، نشست گفتمان انقلاب اسلامی با حضور مبارزان انقلاب، برگزاری ۱۸ ویژه برنامه دهه فجر در ۱۸ مسجد محوری شهر کرمان،  همایش بزرگ فعالان قرآنی و نماز، همایش تجلیل از مبارزان و فعالان انقلاب اسلامی، همایش بصیرت افزایی با موضوع انقلاب اسلامی، گفتمان ولایت ویژه طلاب و روحانیون، برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، برگزاری اقامه عزای حضرت زهرا (س) از جمله این برنامه هاست .

صدفی با بیان اینکه طی سال های گذشته و ماه های اخیر شاهد رخدادهایی زیادی در تقابل با نظام و ارزش های انقلاب بودیم، افزود: فتنه آمریکایی اخیر در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده بود.

وی تاکید کرد: هرگاه حضور مردم در صحنه پررنگ بود معادلات دشمن به هم ریخت و ترفندهایش خنثی شد.‌

وی تاکید کرد: ملت ایران با همه گرفتاری ها و مشکلاتی که وجود دارد پایبند به آرمان های امام (ره) هستند و می دانند انقلاب اسلامی برکات زیادی در طول ۳۹ سال گذشته داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ملت ایران با توکل به خدا، ایمان راسخ، رهبری پیامبرگونه امام راحل (ره) و وحدت کلمه رژیم منحوس پهلوی را از میان برداشتند گفت: امروز به دلیل همت و وحدت مردم شاهد استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در این کشور هستیم.

وی اظهار کرد: اکنون بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای متعددی در عرصه های مختلف بوده و هستیم.

صدفی، جشن بزرگ انقلاب ویژه اصناف و بازاریان، جشن بزرگ انقلاب ویژه کارگران، همایش تبیینی نقش هیئت های مذهبی در انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم روحبخش دعای کمیل و دعای پرفیض ندبه، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی روستاییان و عشایر، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، مراسم میهمانی لاله ها در محل گلزار شهداء، دیدار با خانواده های معظم شهدا جانبازان و ایثارگران، تولید و پخش ویژه برنامه های خاص ایام الله دهه فجر از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان را از دیگر برنام های ویژه دهه فجر در استان دانست.

صدفی با اشاره به ترفند و نقشه های دشمنان در راستای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ادوار مختلف گفت: دشمنان نظام از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی در راستای ناامیدی و ایجاد اختلاف و تنش در جامعه تلاش کردند.

وی بیان کرد: دشمن بدو پیروزی انقلاب اسلامی پایه های استکباری خود را در کشور ایران و حتی منطقه متزلزل دید لذا علیه ارزش های انقلاب اسلامی و ملت ایران توطئه کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: دشمن در چهار دهه اخیر فعالیت های بیشماری در راستای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب و ملت ایران انجام داده است در حالی که در هر برهه نقشه های دشمن با حضور دشمن شکن ملت ایران نقش بر آب شد.

صدفی نگاه اعتقادی برای بزرگداشت ایام را هم مورد توجه قرار داد و رویکردهای ستاد دهه فجر را تبیین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و افزود: دشمن با ترفندهای مختلف در راستای ایجاد یاس و ناامیدی و شایعه ناکارآمدی نظام ولایی و مکتبی به منظور براندازی نظام فعالیت می کند.

وی از برگزاری مردمی برنامه ها نیز به عنوان رویکرد دیگر برنامه های دهه فجر نام برد و افزود: پرمحتوا، تاثیرگذار و پویا بودن برنامه ها، ایجاد فضای شادابی هرچه بیشتر در جامعه، امیدبخشی به جامعه بویژه آینده سازان جامعه و تقویت روحیه خودباوری از جمله رویکردهای برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در کرمان است.

وی افزود: افتتاح طرح ها نشست تبیینی اندیشه های حضرت امام خمینی (ره)، برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس کتاب و محصولات فرهنگی، منازل و برپایی ایستگاه سلامت بهره گیری از فضاهای مجازی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، ایجاد کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف، ایجاد تریبون آزاد در مسیر راهپیمایی، عیادت از بیماران بستری در بیمارستانها، بیان خاطرات انقلاب و شهداء، همایش فرهنگی نقش حضرت زهرا  (س) در دفاع از ولایت همایش دختران فاطمی ویژه بانوان، برگزاری تریبون آزاد با موضوع «چرا انقلاب کردیم؟ »، برپایی نمایشگاه اسناد و عکس بانوان فعال و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در محل حسینیه ثارالله کرمان، جشنواره فرهنگی و هنری کودک و نوجوان، اعزام مبلغان و سخنرانان به بخش ها و روستاها و مراکز مختلف، اولین کنگره شهدای کارگری استان، رونمایی از سند و شناسنامه یکی از شهیدان مبارز انقلاب و برگزاری راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از دیگر برنامه ای این ایام است.

صدفی با اشاره به مصادف بودن ایام فاطمیه و ایام الله دهه فجر در سال جاری تصریح کرد: رعایت حرمت ایام فاطمیه، تقویت ارکان اساسی نظام از جمله جایگاه ولایت و پرهیز از اسراف نیز از دیگر رویکردهای برنامه های دهه فجر در کرمان است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های دهه فجر باید وحدت بخش و در راستای ایجاد همبستگی و وفاق ملی و البته پرهیز از جناح بندی های سیاسی باشد گفت: ستاد دهه فجر با ۲۴ کمیته تخصصی و هشت کارگروه با مشارکت اقشار مختلف مردم برنامه ها را ساماندهی و ۲۱ ستاد شهرستانی و ۵۰ ستاد در بخش های سراسر استان و در حدود ۲ هزار روستا با ظرفیت های موجود تشکیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: شعار اصلی و محوری دهه فجر در سال جاری «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی» است.

وی تاکید کرد: شاخصه مهم برنامه های دهه فجر در سال جاری جذابیت، اثربخشی، پرمحتوا، بانشاط و فراگیر بودن است.

صدفی با بیان اینکه از پنجم تا ۱۲ بهمن با عنوان هفته استقبال از دهه فجر نام گذاری شده است گفت: با توجه به اینکه روزهای آغازین دهه فجر با سالروز شهادت همراه است در پنج روز نخست برنامه جشن و سرور برگزار نمی شود.

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم ۱۲ بهمن به عنوان روز ولادت امامت در کشور در دهه فجر سال جاری با جذابیت بیشتر از سال گذشته در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: باید بیش از سالهای گذشته به اجرای برنامه ها در ۱۲ بهمن توجه شود و در جهت تکریم از امام و مبارزات و مجاهدت های ایشان برنامه ریزی مفصلی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان ۲۳ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است تصریح کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برنامه شب ۲۲ بهمن همراه با نورافشانی، برگزاری چندین یادواره و همایش فرهنگی نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت نیز از دیگر برنامه های دهه فجر در کرمان است.

برچسب‌ها