کرمان - معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه عدم اعتقاد به ماوراءالطبیعه، سلامت انسان ها را در آینده با چالش مواجه می کند، افزود: وجود نشاط اجتماعی بر دو فاکتور سرمایه اجتماعی و سبک زندگی فردی و خانوادگی اثرگذار است.

تاثیر نشاط اجتماعی بر سرمایه اجتماعی و سبک زندگی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه آموزشی ارتقاء نشاط اجتماعی و تعالی سازمانی صبح چهارشنبه از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با حضور معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شهید مرتضوی برگزار شد.

معاون وزیر بهداشت در این جلسه آموزشی که مدیران استانی در آن شرکت داشتند، اظهار داشت: عدم رعایت و حفظ احترام در جامعه ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سلامت معنوی حدود دو دهه در گفتمان علمی دنیا رایج شده است، گفت:‌ بشری که به خدا و آخرت به مفهوم واقعی اعتقاد نداشته باشد با مشکل سلامت روبه‌رو  می شود.

علی اکبر حقدوست با تاکید براینکه عدم اعتقاد به ماوراءالطبیعه، سلامت انسان ها را در آینده با چالش مواجه می کند، افزود:  وجود نشاط اجتماعی بر دو فاکتور سرمایه اجتماعی و سبک زندگی فردی و خانوادگی اثرگذار است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در ادامه این جلسه آموزشی از نشاط اجتماعی به عنوان یک اصل مهم یاد کرد که باید به موازات توسعه اقتصادی جلو برود.

حسین صافی زاده خاطرنشان کرد: شادکامی و نشاط یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیا است و کشور ما در این زمینه وضعیت خوبی ندارد.

وی ضمن تبیین و تشریح طرح مشارکتی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای افزایش نشاط اجتماعی و تعالی سازمانی، گفت: در راستای ارتقای نشاط اجتماعی از هر گونه پیشنهادات و انتقادات استقبال خواهد شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان اعلام کرد: این دوره آموزشی برای سایر اقشار جامعه از جمله کارکنان دولت، مدیران، معلمان، دانشجویان و ... نیز برگزار می شود و فردا هم ویژه کارکنان علوم پزشکی  برگزار خواهد شد.

زهرا موسی پور با اشاره به نقش تاثیرگذار نشاط و شادابی این دوره در جامعه یادآورشد: با مرور اشعار و متون ادبی فارسی خواهیم یافت که شاعران و ادیبان نیز به داشتن نشاط و افکار مثبت به بیش از افکار منفی توجه کرده اند.

برچسب‌ها