زاهدان- سـرپرست شرکت غله و خدمات بازرگـانی منطقه ۱۱ گفت: نان در جامعه اسـلامی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است زیرا به عنوان اصلی ترین محصول غذایی در سبد خـانوار محسـوب شده و باید روز به روز در راتقای افزایش کیفیت آن تلاش شود.

بازرسی و نظارت مکرر باعث افزایش کیفیت نان استان شده است

غلامعلی گنجعلی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت : نان در جامعه اسـلامی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است زیرا به عنوان اصلی ترین محصول غذایی در سبد خـانوار محسـوب شده و باید روز به روز در ارتقای افزایش کیفیت آن تلاش شود.

وی افزود: ارزیـابی کیفیـت نان از مصـرف کننـده و سنجش کارشنـاسی در استـان سیستان و بلوچستان نشان دهنده کیفیت مطلوب نان تولیدی می باشد.

گنجعلی با بیان مطلب فوق عنوان کرد : طی ارزیابی های انجام شده از مصرف کنندگان بومی و مسافرین در سالجاری کیفیت نان تولیدی دراستان سیستان وبلوچستان مطلوب وبا کیفیت مطلوبی گـزارش شده و مصـرف کنندگان از کیفیت انواع نان ها در استان رضایت داشته اند.

وی حذف جوش شیرین را یکی از مهمترین برنامه های کیفی و سالم سازی نان دراین استـان اعـلام کرد و بیان کرد:  استان سیـستان و بلوچستان اولیـن استانی اسـت که مصرف جوش شیرین در فرایند پخت نان را به صفر رسانده و از خمیر مایه به عنوان مخمر نان به جای جوش شیرین استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسـان شـرکت به جدیت در بازرسی های خود از خبازی ها به نوع استفاده خمیر مایه ها ، وزن چانه و کیفیت نان نظارت دارند .

سـرپرست شرکت غلـه استان افزود: تمـام نانوایی های استان به دستگاه های مدرن پخت نان مجهز می باشندو نان با کیفیت بالا و مطلوبی را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

وی همچنیـن گفـت : در راستـای بالا بـردن سطـح کیفـیت نان استان تلاشهای بسیار زیادی نظیر برنامه ریزی آمـوزش خبـازان را در دستـور کار قرار دادیـم و با اداره کل فنی و حرفه ای استان قرارداد های متعددی منعقد شده تا خبازان استان دوره های آموزشی را در این مراکز گذرانده و گواهینامه مهارت دریافت نمایند.

سرپـرست شرکـت غله استـان سیستان و بلوچستان تصـریح کرد: با تلاش های زیاد بخشی از خبازی ها به صورت آزادپز و دیگر یارانه ای انجام شده که این امر باعث گردیده تا یک رقابت سالم در کیفیـت نـان استـان بوجـود آید.

گنجعلی اشاره کرد : نظارت بر نانوایی ها به صورت کار گروهی متشکل پرسنل واحد بازرسی شرکت غله، تعـزیرات حکومتی، سازمان صنعت معـدن و تجارت و بهداشت انجام می شود که با اعلام هر گونه شکایت بازرسان در این کلار گروه موضوع سریعاً بررسی و پیگیری می گردد.

وی با اشـاره به اینکه سهمیه بندی نانـوایی ها با توجـه به نیاز منطقه انجام شده است، افزود: در حال حاضر مشـکلـی در زمینـه کمبـود سهـمیه آرد وجـود ندارد و اگر مـوردی هم باشد شرکت غله و خدمات بازرگـانی منطقه ۱۱ آمادگی بر طرف کردن آنرا دارد، سهمیه تمام خبازی ها متناسب و بر اساس نیاز منطقه و آمار جمعیتی به آنان تعلق گرفته است هدف شرکت غله استان تامین نان مردم آن هم با کیفیت بالا است.

برچسب‌ها