کرج - استاندار البرز گفت: در سفر معاون اول رییس جمهور به البرز اعلام شد که این استان می تواند در بسیاری از بخش های تحقیقاتی پایلوت کشوری قرار گیرد.

البرز در بخش های تحقیقاتی پایلوت کشور می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی صبح امروز پنج شنبه در جلسه بازدید از موسسات تحقیقات کشاورزی  استان البرز  با بیان اینکه با کیفیت ترین و بزرگترین مراکز تحقیقات کشاورزی کشور در البرز مستقر است گفت: زحماتی که محققان طی سال ها می کشند گاها به درستی اطلاع رسانی نمی شود از این رو ضرورت دارد از ظرفیت رسانه ها در این راستا بهره گرفت.

وی در ادامه افزود:سرمایه عظیمی که در این مراکز تحقیقاتی وجود دارد پشتوانه علمی و کاربردی برای بخش کشاورزی محسوب می شوند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه پژوهشگران ظرفیت هایی بزرگ و ارزشمند هستند و در البرز مانند گنجینه ای بزرگ حضور دارند، افزود: این استان ظرفیت های بالایی دارد که بخش عمده آن کشوری است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در سفر معاون اول رییس جمهوری به البرز، اعلام شد که این استان می تواند در بسیاری از بخش های تحقیقاتی پایلوت کشوری قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه گره های اشتغال به خصوص فارغ التحصیلان باید کاهش یابد افزایش یابد، تصریح کرد: در ماه های اخیر اقدامات بزرگی در حوزه اشتغال صورت گرفت که در انتظار نتایج مثبت آن در آمارها هستیم.

وی در ادامه گفت: در ۴ ماه اخیر رقم اشتغال کشاورزی به هزار و ۵۰۰ نفر رسیده ولی ضرورت دارد که در بحث ایجاد پارک علم و فناوری کشاورزی در البرز اهتمام ویژه ای وجود داشته باشد.

استاندار البرز با تاکید بر استفاده از حوزه بهروری برای بهره برداران افزود: تشکیل کارگاه های آموزشی و دوره های مختلف بسیار حائز اهمیت است و حتما باید شهرداری کلانشهر کرج در این راستا فرصت هایی را ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در استان البرز  با بیان اینکه  بیابان زدایی جزو کارهای واجب برای استان و کشور است، افزود: باید برای پیشگیری از گسترش بیابان ها جنگل کاری را افزایش داد تا شرایط همچون جنوب کشور نشود.

استاندار البرز در پایان گفت: استقرار مراکز پژوهشی و فناوری کشاورزی در البرز  فرصت بزرگی است و  درصدد جذب چند طرح ملی حوزه کشاورزی برای اجرا در استان به صورت پایلوت هستیم.

برچسب‌ها