کرمانشاه – سخنگوی دولت در کرمانشاه در حالی وعده افتتاح راه آهن طی روزهای آینده را مطرح کرد که ماه ها پیش استاندار سابق کرمانشاه برای رسیدن قطار به کرمانشاه پیام تبریک صادر کرده بود.

شمارش معکوس برای شنیدن سوت واقعی قطار کرمانشاه یا تکرار یک تجربه تلخ؟

قدس آنلاین – گروه استانها: استان کرمانشاه را شاید بتوان استان پروژه های ناتمام نامید. کلنگ پروژه های متعددی در این استان برزمین زده شده است اما کرمانشاهیان کماکان منتظر خواندن خبر بهره برداری از این پروژه ها هستند. در این میان پروژه ای تاریخی در این استان وجود دارد که کمتر کسی در استان کرمانشاه هست که از آن اطلاع نداشته و منتظرش نباشد؛ آن پروژه چیزی نیست جز «راه آهن کرمانشاه» .

پروژه راه آهن تهران به کرمانشاه یکی از مهم ترین پروژه های حمل و نقل ریلی در تاریخ کشور محسوب می شود که سال هاست خیلی ها منتظرش هستند. این پروژه از آنجایی اهمیت دارد که کرمانشاه استانی استراتژیک از لحاظ جغرافیایی است. قرار گرفتن کرمانشاه در مرکزیت استان های غرب کشور و همچنین دارا بودن مهم ترین مرزهای تبادل کالا با کشور همسایه یعنی عراق اهمیت رسیدن قطار به این استان را نشان می دهد.

با وجود مشخص بودن اهمیت بهره برداری از پروژه قطار کرمانشاه به تهران، اما این پروژه سال هاست که به سرانجام نرسیده است. مدیران متعددی آمده و رفته اند و قول های متعددی داده اند اما هنوز خبر بهره برداری واقعی از آن از سوی مسئولان اعلام نشده است.

یک تجربه تلخ

اواسط مرداد ماه امسال بود که پیامی از سوی استاندار سابق کرمانشاه یعنی اسدالله رازانی به بهانه ورود اولین قطار به ایستگاه کرمانشاه صادر شد.

پس از انتشار این پیام و اخبار مرتبط با آن بود که خیلی ها امیدوار شدند به زودی با قطار می توانند به مسافرت بروند اما ماه ها گذشت است و هنوز مسافران نتوانسته اند با این وسیله نقلیه به مسافرت بروند.

یک وعده جدید

روز پنجشنبه ۵ بهمن در جریان سفر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به استان کرمانشاه، وعده ای برای افتتاح این پروژه تاریخی مطرح شده است. نوبخت در جریان این سفر خود به استان کرمانشاه، وعده داده که پروژه قطار کرمانشاه بزودی به سرانجام می رسد. سخنگوی دولت برای وعده خود زمانی هم تعیین کرده و به گفته او راه آهن کرمانشاه در دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش قدس، حال باید چند روز دیگر منتظر ماند و دید که آیا وعده نوبخت برای افتتاح راه آهن در دهه فجر محقق می شود یا این وعده هم به تجربه ای تلخ مثل گذشته تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها