قزوین_ انقلاب اسلامی طی سال ۵۷، در تاریخ کشور به خوبی در شهرهای کشور از جمله شهر قزوین نقشی ماندگار برجای گذاشت که یادآوری انفاق های آن سال شیرینی پیروزی را دوچندان می کند.

از راهپیمایی مردم تا تیرخوردن شهید میرزایی در قزوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، روزشمار ۱۲ الی ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ بدون شک یکی از مهمترین و شیرین ترین لحظات هرایرانی در آن سال است و بزرگان و خاندان ما که زاده و متولد شده آن سالها هستند به خوبی خاطرات آن روزها را به یاد دارند.

اگر دمی پای صحبت های بزرگان بنشینیم، سخنی از وحدت و یکرنگی و همدلی مردم در سال ۵۷ خواهیم شنید؛ وحدتی که زمینه ساز برچیده شدن رژیم طاغوت پهلوی و فرار شاه از میهن اسلامی بود و بازگشت امام خمینی (ره) را به کشور رقم زد.

با گذشت سی و نه سال از سالگرد این اتفاق ها و پیروزی انقلاب اسلامی، امروز در آستانه چهلمین سالگرد این انقلاب هستیم؛ انقلابی که همه به نوعی مدیون خون شهدایی هستیم که جانانه در حفظ آرمان های انقلاب و اهداف مقدس الهی تلاش کردند و پا به میدان جنگ گذاشتند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷، روز شمار ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه هر سال به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است که برنامه ها و فعالیت های مختلفی در این دهه پیش بینی می شود.

استان قزوین نیز به عنوان یکی از استان های مهم کشور سهم قابل توجهی را در جریان های مختلف تاریخ کشور از جمله اتفاق های سال ۵۷ به خود اختصاص می دهد که حضور فعالان سیاسی، مردم انقلابی و شهیدان در عرصه از موارد آن است.

یکی از فعالان سیاسی دوران انقلاب اسلامی در استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن اشاره به روز شمار اتفاق های ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه سال ۵۷، اظهار داشت: در روز ۱۲ بهمن آن سال، هنگام ورود حضرت امام خمینی (ره ) پخش مستقیم تلویزیونی قطع شد و مردم به خیابانها آمدند و نقل و شیرینی پخش کردند و به شادی پرداختند.

صفت الله صالحی بیان کرد: در  ۱۳ بهمن همان سال مجتمع عالی قزوین به نام «علامه دهخدا» تغییر یافت و مردم قزوین راهپیمائی با شکوهی به یمن ورود حضرت امام راحل از مسیر خیابان خیام تا درب کوشک انجام دادند.

به گفته وی، ۱۴ بهمن سال ۵۷، شهید محسن میرزائی از شهدای استان قزوین که در دیماه آن سال در خیابان عبیدزاکانی این استان تیر خورده بودند، در یکی از بیمارستانهای تهران به شهادت رسید و پیکر مطهرش با حضور دهها هزار نفر از مردم در قزوین تشییع شد.

فعال سیاسی دوران انقلاب اسلامی در استان قزوین عنوان کرد: در ۱۶ بهمن در پی انتخاب مهندس بازرگان از سوی حضرت امام خمینی (ره) به نخست وزیری مردم در حمایت از حکم امام و حمایت از بازرگان راهپیمائی و در مقابل دانشکده دهخدا تجمع کردند.

برچسب‌ها