گیلان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه اجرای طرح «مطلوب‌سازی تولید برنج» موجب بی نیازی کشور به واردات برنج می‌شود گفت: این طرح با همکاری سپاه، مراکز دانشگاهی و مردم اجرا می‌شود.

کشور از واردات برنج بی‌نیاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی ،علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به رونمایی از  «مطلوب‌سازی تولید برنج» با همکاری سپاه قدس استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه به‌طور میانگین از هر هکتار شالیزار در استان ۲ هزار و ۲۰۰ تن برنج برداشت می‌شود عنوان داشت: کشاورزان نمونه و برتر کشور در حال حاضر از هر هکتار شالیزار بیش از ۳ تن برنج برداشت می‌کنند.

شعبان‌نژاد میزان نیاز برنج در کشور را ۳ میلیون تن اعلام کرد و ابراز داشت: اگر بتوانیم تغییری در الگوی کشت، نوع کشت و مصرف نهاده‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم میزان تولید برنج استان گیلان را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اجرای طرح «مطلوب‌سازی تولید برنج» در این استان را سبب خوداتکایی و خودکفایی کشور در تولید برنج دانست و ابراز داشت: این طرح با همکاری سپاه، جهادکشاورزی، مراکز دانشگاهی و مردم اجرا می‌شود.

شعبان‌نژاد با اعلام اینکه بر اساس آمار موجود تا چند سال آینده هیچ برنجی برای فروش وارد بازار نمی‌شود خاطرنشان کرد: اجرای طرح «مطلوب‌سازی تولید برنج» نیاز کشور به واردات برنج را برطرف می‌کند.

برچسب‌ها