مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ما در مدیریت هزینه‌ها نباید اجازه دهیم به مردم و اقشار آسیب پذیر فشار وارد شود؛ اما هزینه‌های اضافی و غیر لازم باید کنترل شود.

نباید اجازه دهیم به مردم فشار وارد شود

به گزارش قدس آنلاین، طاهر موهبتی در بازدید از مناطق زلزله زده و بررسی میدانی مشکلات کرمانشاه، پس از بازدید از کارخانه باختر بیوشیمی و شنیدن مشکلات و دغدغه های مسئولان این کارخانه دارو سازی در جلسه ای با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی و دور از  چشم آنها در حادثه اندوهناک زلزله اخیر بر ضرورت کنترل هزینه در فعالیتها تاکید کرد.

وی افزود: نبود دارو و تجهیزات در حوزه سلامت چیزی نیست که بتوان نسبت به آن بی توجه بود. سلامت دارای بالاترین سطح اهمیت است که کمترین بی مبالاتی می تواند مشکلات زیادی به بار آورد.

موهبتی گفت: با توجه به کمبود منابع مالی، مدیریت هزینه ها شرط اصلی برای برون رفت از مشکلات موجود است. تشکیل کمیته هایی در دانشگاه و بیمارستان ها برای تنظیم هزینه ها نیاز جدی بوده و لازم است به طور فعال در زمینه کاهش هزینه ها در این کمیته ها تلاش شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: ما در مدیریت هزینه ها نباید اجازه دهیم به مردم و اقشار آسیب پذیر فشار وارد شود؛ اما هزینه های اضافی و غیر لازم باید کنترل شود.

وی افزود: مشکلات کرمانشاه و به ویژه آسیب های زلزله را درک می کنیم و نگاه خاصی به این استان داشته وداریم و برای کمک به استان دریغ نخواهیم کرد و پرداختی های مربوط به زلزله را در برنامه خود قرار داده و در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

همچنین محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه جلسه گفت: به دلیل وقوع جنگ، جغرافیای منطقه دچار تغییر شده و برای مثال قصر شیرین که عنوان دومین شهرستان را از نظر جمعیت و اهمیت دارا بود؛ وضعیت قبلی خود را از دست داد و توزیع جمعیت به سمت مرکز به یکی از مشکلات استان تبدیل شده است و دانشگاه علوم پزشکی با مشکلات زیادی به مردم استان خدمت می کند.

وی افزود: با مساعدت بیمه سلامت برخی از مطالبات دانشگاه پرداخت شده است، اما هنوز هم از نظر پرداخت به پرسنل و بازار دچار مشکل هستیم. البته با برنامه ریزی های انجام شده برخی از کارانه های همکاران پرداخت شده اما هنوز نیازمند مساعدت جدی هستیم.

مرادی افزود: میزان بدهی ما به بازنشستگان بسیار زیاد و حدود ۵۰ میلیارد تومان است و ما در مقابل این افراد که عمری به سلامت خدمت کرده اند شرمساریم.

مرادی گفت: استان ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارویی در سالهای ۹۵ و ۹۶ دارد و این وضع مطلوبی نیست. وسعت زلزله اخیر بسیار زیاد بوده و ۷ شهرستان استان با حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند.

وی افزود: هزینه های بسیار زیادی در زلزله اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است که نیازمند مساعدت وزارت بهداشت و بیمه ها برای جبران این هزینه ها است. در زمان زلزله ۲۱ میلیارد تومان دارو برای تمام بیمارستان های دانشگاهی، سپاه، ارتش و سایر مراکز برپا شده به منظور مداوای مردم مناطق زلزله زده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت شده است.

مرادی گفت: پرسنل سلامت در مناطق زلزله زده با وجود نداشتن امکانات زندگانی در حال خدمت هستند؛ در صورتی که خود نیازمند امکانات لازم زندگی و آسایش برای ارائه خدمات بهتر هستند، چیزی کم نمی گذارند اما مشکلات این افراد از دغدغه های جدی ما است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها