آصفری گفت: دستگاه های امنیتی ما به ویژه وزارت اطلاعات باید نسبت به جاسوسی دقت بیشتری داشته باشند. اوج گیری مباحث جاسوسی جای تاسف دارد و واقعا صحیح نیست که ما هر چند وقت شاهد جاسوسی در یکی از بخش های کشور باشیم.

نباید دستگاه امنیتی دست‌خوش نگاه سیاسی بشود/ آقای روحانی برای شناسایی جاسوس‌ها کمیته تشکیل دهد/ وزارت اطلاعات روزی ریگی را از آسمان به زمین می‌نشاند/ استعلامات لازم از دستگاه های امنیتی گرفته نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه بدهیم دستگاه های امنیتی ما دست خوش نگاه های سیاسی بشوند دستگاه های امنیتی اگر دست خوش نگاه های سیاسی بشوند بزرگترین تهدید برای دستگاه های امنیتی در کشور است.  

محمد حسن آصفری در پاسخ به سووالی مبنی بر این آیا دستگاه های اطلاعاتی در مدت ۱۰ سال به جاسوسی سید امامی اشراف نداشتند با توجه به این که امروز سید محمد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس نیز در تذکری به رییس مجلس گفتند که افسر سیا ۱۰ سال به خانه سید امامی رفت و آمد داشت و از آن طرف می بینیم که مسئولان اطلاعاتی دولت و نیز منکر جاسوسی می  شوند، افزود: امر جاسوسی در دولت یک واقعیت است که به مکرر صورت می گیرد.

آصفری اظهار داشت: در بحث جاسوسی از یک طرف «نزار زاکا» را داشتیم یا در تیم مذاکراه کننده آقای «دری اصفهانی» یا در سازمان محیط زیست آقای سید امامی را داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: اینها نشان از این است که دستگاه های امنیتی ما به ویژه وزارت اطلاعات، سازمان های اطلاعاتی و امنیتی نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند. اوج گیری جاسوسی جای تاسف دارد و واقعا صحیح نیست که ما هر چند وقت شاهد جاسوسی در یکی از بخش های مختلف کشور باشیم.

نماینده پیشین مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چطور راه هایی باز می شود که اینها اخبار به کلی سری و طبقه بندی مملکت را در اختیار بیگانگان قرار بدهند این هوشیاری مجموعه وزارت اطلاعات ما است؟

آصفری تصریح کرد: وزارت اطلاعات و دستگاه های اطلاعاتی دیگر، زمانی می توانست افرادی چون ریگی را از آسمان به زمین بنشاند یا مجموعه باندهای مهم جاسوسی را قبل از اینکه بخواهند اقدام هایی را انجام بدهند، شناسایی می کرد و با آنها برخورد می کرد.

وی ادامه داد: بالاخره باید دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ما امروز نیز نسبت به این موارد یک مقدار هوشیاری از خودشان نشان می دادند این اتفاقات برای مردم قابل توجیه نیست؛ نظامی که این همه شهید داده است و این همه جان نثاری داشتیم تا امنیت در کشور پایدار بشود اما امروز شاهد چنین بحث جاسوسی در کشور مان باشیم. اعتقاد داریم باید دستگاه های امنیتی نسبت به این مسائل دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

آصفری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به دستور رئیس‌جمهوری کمیته چهارنفره‌ای از اعضای دولت مأمور رسیدگی و پیگیری حوادث "ناخوشایند" در برخی از بازداشتگاه‌ها شد، آیا تشکیل این کمیته پس از این همه رویدادهای تلخ می تواند راهگشا باشد، گفت: کمیته برای چی شکل دادند؟ اعتقاد دارم به جای این که کمیته هایی به این موضوع ها پرداخته بشود کمیته هایی برای شناسایی جاسوس ها و اقدامات دستگاه های امنیتی ما شکل بگیرید واقعا چه خبر است ما شاهد چنین اخبار ناگواری در کشور در بحث امنیتی هستیم.

وی افزود: اعتقاد دارم که شکل گیری کمیته های این جوری موضوع  بحث امنیتی ما را تقویت نمی کند. امروز وقتی دستگاه امنیتی ما می گوید ما دو تابعیتی در کشور نداریم بعد از آن طرف می بینیم افرادی دستگیر می شوند و از سوی برخی دستگاه های امنیتی دیگر و دستگاه قضایی هم تایید می کنند که اینها دارای دو تابعیتی هستند این ها نشان از این است که آن اشراف اطلاعاتی که باید داشته باشیم، نداریم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نباید اجازه بدهیم دستگاه های امنیتی ما دست خوش نگاه های سیاسی بشوند. دستگاه های امنیتی اگر دست خوش نگاه های سیاسی بشوند بزرگترین تهدید برای دستگاه های امنیتی در کشور است.  

آصفری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا ما در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد این همه جاسوسی هستیم؟ خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از دلایلی آن این است که استعلامات لازم که بایستی از دستگاه های امنیتی گرفته می شد، گرفته نشده است. وی اضافه کرد: برخی از کسانی که در پست های بالاتر و در مسئولیت های کلان مشغول به کار هستند توجهی به استعلامات امنیتی اینها صورت نگرفته است. اگر توجهی به استعلامات اینها گرفته می شد و قبل از این که به اینها پست و مسوولیت داده می شد آن استعلامات دستگاه های امنیت گرفته می شد شاید شاهد چنین اتفاقاتی در کشورمان نبودیم.

منبع: سایت جهان نیوز

برچسب‌ها