اصفهان- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در شهر اصفهان خبر داد و گفت: با هدف مداخله بهتر برای پیشگیری از طلاق، برنامه ویژه ای با وحدت رویه بین دستگاه های اجرایی در شرف اجرا است تا راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق ویژه شهر اصفهان در آینده ای نزدیک رقم بخورد.

سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در اصفهان راه اندازی می شود

مجتبی ناجی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین از «طلاق» به عنوان یکی از بحران های دوران بزرگسالی افراد یاد کرد که در دهه انفجار آسیب های اجتماعی با افزایش آمار این معضل مواجه هستیم.

وی به آمار طلاق در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر علیرغم ثبت ۳۸ هزار ازدواج در استان اصفهان، ۱۱ هزار مورد طلاق نیز به ثبت رسیده و در واقع آمار ازدواج نسبت به آمار طلاق به ۳.۴ رسیده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان از نظر آمار طلاق جزو یازده استان اول کشور محسوب می شود و برای اینکه آمار طلاق از ازدواج بیشتر نشود مطالعات سبب شناسی علت طلاق در سطح استان و کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، یکی از مهمترین دلیل وقوع طلاق، ضعف مهارت های ارتباطات عاطفی با همسر بوده که برای رفع این مشکل، بهزیستی استان اصفهان برنامه آموزش مهارت های ارتباط با همسر را اجرا کرده است.

ناجی با بیان اینکه این اقدام با مشارکت سایر دستگاه های ذیربط انجام می شود، گفت: در راستای مداخله به منظور کاهش طلاق، طرح ملی «تقسیم کار ملی» اجرا می شود و در این راستا ۳۰ اداره و دستگاه  به سهم خود برای تدوین برنامه هایی در راستای تقویت بنیاد خانواده مشارکت  و پیشگیری از طلاق فعالیت می کنند، محوریت آن بر عهده اداره کل بهزیستی استان است و مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان جلسات را نظارت و پیگیری می کند.

وی ادامه داد: دومین دلیلی که خانواده ها برای طلاق عنوان می کنند، بی احترامی یا پرخاشگری کلامی توسط همسران است و اینکه بیشتر خانم ها معتقدند از سوی همسران خود مورد اهانت و پرخاشگری قرار می گیرند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس آمار موجود ۲۰ درصد از افرادی که برای طلاق مصمم بودند، از طریق مداخلاتی که توسط همکاران روانشناس و مددکاران اجتماعی صورت گرفته است به سازش رسیده و از ادامه پیگیری دادخواست طلاق خود منصرف شدند.

وی با اشاره به راه اندازی برنامه ثبت الکترونیکی طلاق، اظهارکرد: با هدف مداخله بهتر برای پیشگیری از طلاق، برنامه ویژه ای با وحدت رویه بین دستگاه های اجرایی در آستانه اجرا است، تا پایان امسال مقدمات نرم افزاری و سخت افزاری آن فراهم می شود تا راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق ویژه شهر اصفهان رقم بخورد.

ناجی افزود: در این برنامه تمام متقاضیان طلاق برای اولین  بار  به سامانه که در اداره کل بهزیستی استان واقع است مراجعه کرده، مصاحبه اولیه و ارزیابی های روان شناختی از آنها انجام می شود و برای بهره مندی ازخدمات مشاوره ای به کلینیک های مددکاری ارجاع می شوند تا با این مداخلات میزان سازش و انصراف از طلاق را در زوجین بالا ببریم.

برچسب‌ها