اصفهان- فرمانده سپاه ناحیه سمیرم گفت: کلیه نیروهای امدادی از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته در محل سانحه هوایی حضور یافتند و تا دامنه کوه‌ها در جست‌وجوی هواپیما بودند، اما به دلیل شرایط نامساعد جوی، تاکنون از این تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

۱۰۰۰ نفر از نیروهای سپاه و بسیج در جست‌وجوی هواپیما هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، سرهنگ جواد فصیحی افزود: سه گردان به استعداد ۱۰۰۰ نفر از نیروهای بسیج و سپاه شهرستان سمیرم، استان اصفهان و یاسوج در محل حضور دارند و در تلاش برای یافتن لاشه هواپیما هستند.
وی تصریح کرد: ۳۰۰ نفر از نیروهای بسیج و سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این منطقه مستقر شده اند تا بتوانند در فرآیند جست‌وجو کمک کنند.
سرهنگ فصیحی با بیان اینکه کلیه نیروها تا ساعات پایانی شب گذشته در جست‌وجو بوده اند، افزود: در کمیته مدیریت بحران که تا ساعت ۲ بامداد امروز ادامه داشت، تقسیم کارها انجام شد و از همان ساعات اولیه صبح، عملیات جست‌وجو ادامه یافته است.
وی تصریح کرد: نیروهای بسیج محل با شناختی که از این مناطق دارند در کمک به سایر نیروها نقش به سزایی را داشته اند.  
فرمانده سپاه ناحیه سمیرم خاطر نشان کرد: با وجود بالگردهای نیروی هوا و فضای سپاه، ارتش، هلال احمر و اورژانس به دلیل وزش باد شدید در این منطقه، امکان پرواز بالگردها در ارتفاعات بالا مهیا نبوده و به ناچار در ارتفاعات پایین در حال گشت زنی هستند.
وی در خصوص ردیابی تلفن همراه یکی از مسافرین این هواپیما که روشن بوده است گفت: از طریق ردیابی آن تلفن همراه، حدود منطقه مشخص شده است، اما بدلیل وسعت منطقه، یافتن محل دقیق هواپیما کاری وقت‌گیر است که نیروهای امدادی در تلاش برای یافتن آن هستند.
فرمانده سپاه ناحیه سمیرم ضمن تشکر از تمام ارگان‌ها و اکیپ‌های امدادی که در منطقه حضور دارند ابراز امیدواری کرد با وجود نیروها امدادی، محل دقیق هواپیما به زودی مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها