یزد-آئین افتتاحیه نخستین جشن فیلم یزد با هدف نقش محوری زنان در سینما شامگاه جمعه با حضور معاون استاندار یزد و جمعی از مسئولان و هنرمندان با شعارحمایت از یوز پلنگ ایرانی در سالن فرهنگ سرای شهرداری آغاز به کار کرد.

نخستین  جشنواره جشن فیلم یزد، در یزد  آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، نخستین جشن فیلم یزد تا تاریخ ۱۴اسفند ماه در یزد برگزار می شود  و در این جشنواره  ۱۰فیلم شاخص و فاخر سینمای ایران در دهه های ۶۰ و ۷۰ نقد  و بررسی می شود و در اولین شب این جشنواره فیلم شایدوقت دیگر بهرام بیضایی  به نمایش در آمد که مورد استقبال حاضران نیز قرار گرفت. 

توجه به مسائل فرهنگی از اولویت های اصلی شورای پنجم است 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی یکی از اولویت های مهم شورای پنجم بوده و تلاش داریم  در این دوره مراکز فرهنگی و هنری خوبی در استان ایجاد کنیم  و در بودجه ستال ۹۷شهرداری نیز به این مهم توجه شده است .

غلامعلی سفید افزود:  در نظر داریم در سال جدید ۵مرکز فرهنگی در شهر یزد ایجادکنیم  به دلیل  اینکه فرهنگ یکی از موثر ترین اقدامات زیر بنایی برای هر گونه پیشرفت و توسعه می باشد.

وی تصریح کرد : باید برنامه های فرهنگی  مناسبی در همه نقاط استان برگزار شود  و خوشبختانه روز به روز شاهد برگزاری و به روز شدن این فعالیت ها می باشیم و هنرمندان یزدی از بهترین سفیران برای شناخت ظرفیت های این شهر جهانی می باشند .

زنان ایرانی در تاریخ فرهنگ و هنر ایرانی نقش بسزایی دارند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم اظهار داشت: زنان ایرانی در تاریخ فرهنگ و هنر ایرانی نقش بسزایی دارند و در سینمای ایران وجهان همیشه دنبال این بودیم که  نقش اصلی زنان تقویت شود. 

ونوس عامری تصریح کرد : پس از انقلاب و تحولاتی که در کشور صورت گرفت  توانمند ی زنان در عرصه هنر نیز به مراتب بیشتر نمایان شد.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشن فیلم یزد افزود : سینمای دهه ۶۰ تلاش زنان ایرانی را برای اعتلای صلح به تصویر کشید و در آثاری که در دهه ۶۰و ۷۰ تولید شد  زنان همه نقش محوری و اساسی داشتند  و این نقطه عطف و تاثیر گذاری در بلوغ فکری جامعه بود.

در ادامه این مراسم  احترام السادات برومند هنرمند پیشکسوت یزدی که یکی از مدعوین این جشنواره بوده  با تقدیر از زنده یاد عباس کیارستمی ، زنده یاد داود رشیدی و استاد بهرام بیضایی از برخی تنگ نظری ها در مورد این هنرمندان انتقاد کرد.

نخسین دوره فیلم جشن یزد  فیلم یزد که تا تاریخ ۱۴اسفند ادامه داد با نمایش فیلم های یه حبه قند به کارگردانی رضا میرکریمی، فیلم ده به کارگردانی زنده یاد عباس کیارستمی،  فیلم ویلایی ها به کارگردانی منیره قیدی، فیلم قرمز به کارگردانی فریدون جیرانی ،  دوزن به کارگردانی تهمینه میلانی ، فیلم آئینه های رویرو به کارگردانی  نگار آذر بایجانی ، فیلم زندان زنان به کارگردانی منیژه حکمت، فیلم رو سری آبی به کارگردانی رخشان بنی اعتماد ، و فیلم بانو به کارگردانی داریوش مهرجویی به نمایش در خواهد آمد.

 مراسم اختتامیه این جشنواره  روز ۱۴اسفند ماه در شهرستان تفت برگزار خواهد شد  و در راستای حمایت از یوز پلنگ ایرانی  تندیس های این جشنواره به شکل یوزپلنگ ایرانی طراحی شده است .

برچسب‌ها