قزوین_ هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین گفت: نرخ بیکاری این استان از میانگین کشوری پایین تر است.

نرخ بیکاری قزوین از میانگین کشوری پایین تر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منوچهر حبیبی عصر روز سه شنبه در بیست و سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه نرخ بیکاری این استان از میانگین کشوری پایین تر است، اظهار داشت: اعداد ارقام اعلامی از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد نرخ بیکاری این استان به ۱۰/۱ رسیده است.

وی افزود: امیدواریم در سال ۱۳۹۷ نیز با همت مسئولان رقم فعلی نرخ بیکاری استان قزوین کاهش پیدا کند و کاهش نرخ بیکاری استان را حاصل زحمات مجموعه مدیران استان و بخش خصوصی می دانیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: فعالیت در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، فعالیت سنگینی است و دستگاه ها باید همه پای کار باشند و پرونده ها را تسریع کنند و از عملکرد برخی دستگاه ها در این زمینه گلایه مند هستیم.

حبیبی با بیان اینکه عملکرد شهرستان های استان قزوین در این زمینه قابل دفاع نیست و خروجی ثبت نام ها متناسب با توقعات دولت و مدیریت ارشد نمی باشد و کارگروه های شهرستانی باید جدیت بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: تقاضاها برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی باید در چارچوب رسته های اعلام شده باشد و در نهایت به تولید و اشتغال منجر شود. 

وی با بیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان عملکرد مطلوبی داشته است، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و کارگروه های شهرستانی و کمیته فنی باید تلاش بیشتری کنند تا به اهداف نزدیک تر شویم.

گفتنی است در این کارگروه، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.

برچسب‌ها