بجنورد- استاندار خراسان شمالی در نشست اساتید بسیجی دانشگاه های بجنورد پس از شنیدن دیدگاه ها و نقطه نظرات آنان نسبت به حوزه های مختلف، خواستار الگو قرار دادن موضوع ترویج فرهنگ ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی شد و گفت: اساتید دانشگاه ها می توانند در این حوزه مشکلات را رصد و شناسایی کرده و راهکارهای رسیدن به نقطه مطلوب و رشد را ایجاد کنند.

فرهنگ ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی بعنوان الگوی کار قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: انتظار من از جامعه علمی استان این است در مسیر مشکلات و مسائل به ارائه آمار دقیق، جامع و مبتنی بر استدلال و مستندات بپردازند و جامعه و مردم را به سمت آگاهی بیشتر فرا بخوانند.

وی افزود: دو نگاه در جوامع و بین گروه های مختلف وجود دارد که یک نگاه این است که هر کس با من نیست علیه من است و این نگاه بسیار محدود کننده و همراه با حذف حداکثری افراد است اما نگاه دیگر این است که هر کسی علیه من نیست با من است و این نگاه توام با جذب حداکثری است.

صالحی ادامه داد: در نگاه دوم ما باید شاهد رویش فراوان و حرکت رو به رشد استان باشیم بنابراین  همکاری و همفکری اقشار مختلف جامعه اعم از مسوولان ارشد استان،شخصیت های حقیقی و حقوقی، اساتید و روسای دانشگاه ها و... اگر از نوع نگاه دوم باشد بدون شک در مسیر هم افزایی قرار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی توانایی های بالقوه بسیاری دارد، تصریح کرد: باید توانمندی های بالقوه این استان را با برنامه ریزی های دقیق، درست و جامع به فعلیت تبدیل کرد تا بتوانیم جزو استانهای برتر کشور طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد:بر مبنای سخنان اخیر رییس جمهور در جمع استانداران سراسر کشور که محورهایی در راستای رسیدن به توسعه پایدار مطرح شد باید این محورها درخراسان شمالی بومی سازی شود تا سریع تر به توسعه پایدار دست یابیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت:پایه ریزی برای اشتغال روستاییان، ایجاد اشتغال ارزان قیمت در شهرک های صنعتی، حفظ اشتغال موجود، جلوگیری از رکود کارگاه های تولیدی و...از اهم اولویت های این استان برای رسیدن به هدفگذاری های مورد نظر است.

صالحی افزود:نرخ بیکاری امسال استان ۹.۹ درصد بوده که هدفگذاری برای کاهش نرخ بیکاری تا سال ۱۴۰۰ رسیدن به نرخ بیکاری زیر ۵ درصد است و این در حالیست که بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران خراسان شمالی حائز کسب رتبه چهارم در کاهش نرخ بیکاری شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان هستیم اما درآمد سرانه مردم نسبت به کشور پایین تر بوده لذا برای افزایش سطح درآمد سرانه مردم استان باید به سمت ایجاد توسعه پایدار در قالب حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی رفت.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار استان وابسته به روستاها است، گفت: زیرساخت های ایجاد شده در روستاها باید منجر به ماندگاری و درآمدزایی شود.

صالحی اظهار داشت: الزام فرمانداران به تعریف روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری در هر شهرستان را به منظور الگوسازی برای دیگر روستاها و توسعه پایدار روستایی تعیین کرده ایم.

وی ادامه داد: ایجاد تونل سبز شهرها برای جذب مسافر و گردشگر، روستاهای نمونه و الگو، بوستان‌های بانوان و اتمام گازرسانی به همه روستاهای استان تا سال آینده از دیگر اهداف استان است.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:با توجه به اینکه سبک زندگی ایرانی و اسلامی از تاکیدات مقام معظم رهبری است در راستای اجرایی کردن این موضوع، خراسان شمالی بعنوان پایلوت گفتگوی ملی خانواده در کشور انتخاب شده تا بتوانیم این مساله را در سطح جامعه نهادینه و ترویج کنیم.

محمدرضا صالحی افزود: شعار روز اول تصدی من بعنوان استاندار خراسان شمالی، تبدیل مخالف به منتقد و منتقد به همراه است لذا از مخالفت و همراهی تمام اقشار حمایت خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سن مدیریتی در استان در سطوح مدیریتی  را ده سال کاهش داده ایم و یکی از سیاست های اصلی ما در این دولت نیز استفاده و به کارگیری مدیران جوان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه خدمات، پایه ایجاد اشتغال های جدید است و در حوزه خدمات،فناوری اطلاعات مهم ترین نقش را برعهده دارد، افزود:در نشست مشترک اخیر رییس جمهور با استانداران سراسر کشور حدود یکصد هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات باید در کشور ایجاد شود که از این رقم، سهم استان یک صدم درصد یعنی یکهزار شغل برای سال آینده خواهد بود.

صالحی بیان کرد: در محیط های علمی توجه به تخصص و تجربه جزو اولویت هاست که باید به این مهم توجه ویژه ای شود.

وی در پایان از تشکیل هیات اندیشه ورزان با حضور ۱۵ استاد در استان و تشکیل دبیرخانه حقوق شهروندی در هر شهرستان خبر داد و افزود: اساتید دانشگاه ها می توانند در تمامی حوزه ها و در مسیر حل مشکلات استان همراه ما باشند و راهکارهای لازم را برای حل مشکلات ارائه دهند و از این همراهی آنان استقبال خواهیم کرد.
 

برچسب‌ها