اصفهان- استاندار اصفهان گفت: تبریز و اصفهان از منظرهای مختلف از جمله سخت‌کوشی، تعصب، غیرت و تاریخ وجه مشترکی دارند و از این رو تبریز ۲۰۱۸ را باید فرصتی مناسب دانست تا رونق گردشگری، سرمایه‌گذاری و تبادل فکر انجام گیرد.

تبریز ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای رونق گردشگری و سرمایه‌گذاری است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در چهارمین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه با تمام وجود به آذربایجان تعلق دارم و افتخار می‌کنم که فرزند آذربایجانی هستم؛ اظهارداشت: آذربایجان همواره تاریخ‌ساز، علم‌ساز، اجتماعی و...بوده و همواره در تاریخ ایران سرافراز درخشیده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه آذربایجان آنچه را که داشته سخاوتمندانه تقدیم ملت بزرگ ایران کرده است، یادآور شد: هیچ‌گاه این دلاوری‌ها از یاد نخواهد رفت.

استاندار اصفهان افزود: تبریز شهری است که نمادهای انقلابی، دینی و دانشگاهی را به عموم مردم تعمیم داده است.

محسن مهرعلیزاده به مبارزات انقلابی مردم تبریز اشاره کرد و افزود: مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن سال ۵۶ به همت علما و دانشجویان مراسم چهلم شهدای قم را برگزار کردند که بنده در آن حماسه حضور داشتم و شاهد یک حرکت انقلابی، اعتقادی و اعتراضی بودیم که این حرکت تاریخی جزو بخشی از ظرفیت استان است.

مهرعلیزاده از تعامل و همکاری نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی و حمایت نماینده ولی فقیه در این استان قدردانی کرد و افزود: دورادور اقداماتشان به گوش می‌رسد و به حق رفتار منتخب ولی فقیه در این استان زیبنده جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم برای افراد خادم جای تشکر دارد، تصریح کرد: اگر از مسولان عالی‌رتبه تا ردهای پایین، خدمتی برای کشور انجام دهند قابل قدرانی است.

وی در ادامه به رویداد تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: این رویداد می تواند نردبان صعود صنعت گردشگری باشد و با توجه به اینکه تبریز از نظر صنعت گردشگری با آب و هوا و موقعیت جغرافیایی اروپا مشابه است از این رو تبریز ظرفیت جذب گردشگران از نقاط گرمسیر و با آب و هوای خشک را دارد.

استاندار اصفهان نام بردن رویداد تبریز ۲۰۱۸ در رسانه‌ها و تبلیغات آن را اقدامی خوب برشمرد و تاکید کرد: باید در این راستا پروژه‌های ملی تعریف شود و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی وارد عمل شوند.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: بنده هر کمکی از جمله معرفی سرمایه‌گذار خارجی، هتل‌های معروف و شرکت های زنجیره‌ای و توریستی لازم باشد، دریغ نخواهم کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه باید در موضوع جذب گردشگر به ابعاد مختلف آن توجه کرد، گفت: تبریز جایی است که در رابطه با گردشگر سلامت و پزشکی برجسته بوده به طوریکه طبق شنیده‌ها از جمهوری آذربایجان، ارمنستان و کردستان برای درمان به تبریز سفر می‌کنند که باید این بخش توسعه بیشتری یابد چرا که توریست سلامت ایجاد کننده گردشگری بزرگی است.

محسن مهرعلیزاده به تاریخ کهن و زیبای اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: اصفهان مهد تمدن و تاریخ ایران است و شهری نمونه از نظر انقلابی است.

وی افزود: اصفهان ۶ درصد جمعیت کشور را دارد ولی ۱۰ درصد شهدای جنگ تحمیلی از اصفهان هستند.

مدیر ارشد استان اضافه کرد: تبریز و اصفهان از منظرهای مختلف از جمله سخت‌کوشی، تعصب، غیرت و تاریخ وجه مشترکی دارند و از این رو تبریز ۲۰۱۸ را باید فرصتی مناسب دانست تا رونق گردشگری، سرمایه‌گذاری و تبادل فکر انجام گیرد.
 

برچسب‌ها