اصفهان- رییس مرکز اورژانس اصفهان اعلام کرد: در اصفهان ۴۰ پایگاه به صورت فعال و تعداد شش پایگاه نیز دارای کد هستند که با اضافه شدن ۱۰ پایگاه دیگر در شهر اصفهان در مجموع ۵۶ پایگاه برای کاهش تلفات حوادث ناشی از آتش بازی و انفجار مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال و ارایه خدمات به حادثه دیدگان آماده باش خواهند بود.

آمادگی ۵۶ پایگاه اورژانس برای چهارشنبه آخر سال

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، غفور راستین افزود: در استان ۸۲ پایگاه اورژانس و ۶۸ پایگاه جاده ای به صورت آماده باش در حوزه پیش بیمارستانی و در حوزه بیمارستان نیز همه بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ازجمله بیمارستان الزهرا(س)، کاشانی، امین، فارابی، خورشید، عیسی بن مریم در حال آماده باش کامل هستند و مجروحان حوادث را می پذیرند.  

ویگفت: علاوه بر این بیمارستان سوانح و سوختگی فیض و بیمارستان موسی کاظم نیز از آمادگی صددرصد برای پذیرش موردهای سوختگی برخوردار هستند.  

رییس مرکز اورژانس اصفهان تاکید کرد: در روز ۲۲ و ۲۳ اسفندماه همزمان با چهارشنبه سوری علاوه بر نیروهای موجود بیمارستان ها، متخصان چشم نیز در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) حضور دارند تا در صورت وقوع حادثه اقدام کنند، همچنین بخش اختصاصی چشم پزشکی بیمارستان فیض نیز با آماده باش کامل به مصدومان خدمات ارایه خواهد داد.

 راستین با اشاره به حوادث چهارشنبه سوری سال قبل گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال اصفهان مصدوم و یک رهگذر نیز فوت شد؛ ضروری است خانواده ها علاوه بر نظارت مستقیم بر نوجوانان در خرید وسایل کم خطر و زمان استفاده از مواد محترقه تا حد زیادی از بروز حوادث احتمالی بکاهند و کودکان و نوجوانان خود را از خطرات و پیامدهای بازی کردن با آتش و ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

 وی ادامه داد: متاسفانه تجربه سال های گذشته نشان می دهد درصد زیادی از مصدومان چهارشنبه سوری عابران و رهگذران بودند، بنابراین توصیه می شود که عابران از تردد در مکان های احتمالی برای وقوع آتش سوزی و حوادث ناگوار خودداری و والدین نیز فرزندان خود را مدیریت کنند.  

راستین ضمن توصیه به خانواده ها و نوجوانان گفت: در طی این دو روز یعنی روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفند بیماران قلبی و مادران باردار از تردد در محل حوادث و تجمع مردم خودداری کنند و جوانان نیز با رعایت موارد ایمنی تلاش کنند که این روز را به چهار شنبه سوزی تبدیل نکنند تا شادی این چهارشنبه با یک عمر غم و ناراحتی تعویض نشود.

 رییس مرکز اورژانس اصفهان با بیان اینکه نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ به محض اطلاع از وقوع حادثه در اسرع وقت مصدومان را به بیمارستان انتقال می دهند، گفت: چنانچه همشهریان در چهارشنبه سوری دچار مشکل سوختگی و حوادث شدند با شماره های ۱۱۵ و ۱۲۵ تماس گرفته و وقوع حادثه را اطلاع دهند.  

وی افزود: مصدومان از انجام درمان های غیر علمی خودداری کنند، آنها می توانند سوختگی در ناحیه بدن را با آب سرد ۱۵ تا ۲۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه شستشو دهند و در صورتی که بدن دچار آتش سوزی و سوختگی شد برای خاموش کردن از پتو استفاده کرده و فرد مصدوم را از محل حادثه دورکنند ضمن اینکه مصدومانِ حوادث چشمی را دست کاری نکرده و از خود درمانی پرهیز کنند و درمان های سوختگی را به عهده متخصصین بگذارند.

برچسب‌ها