رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برخی افراد مسئله‌ساز شده و حرف‌های بیهوده می‌زنند و کشورهایی هم غرش نابه‌هنگام دارند، گفت: جمهوری اسلامی از ورزیدگی برخوردار بوده و توانسته در آشفتگی منطقه، به خوبی حرکت کند.

برخی کشورها غرش نابهنگام دارند و مسؤولانشان حرف‌های بیهوده می‌زنند/ از سیستم کهنه اداری کشور اشتغال برنمی‌آید

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: مشکلاتی درون کشور وجود دارد که تا حدی به هم مربوط است و می‌توان با هم‌افزایی و همگرایی قدم‌های مثبتی برداشت.

وی، میزان نرخ بیکاری در قوچان را عجیب دانست که باید بسترهای بیشتری برای رفع آن ایجاد شود و افزود: اشتغال با گفتن درست نمی‌شود و باید بسترهای لازم در حوزه اقتصادی فراهم شود، وقتی کار دست مردم باشد، اشتغال به‌ وجود می‌آید، چراکه از سیستم کهنه اداری کشور، اشتغال درنمی‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز شرایط ایران هم مقتضی بوده و هم ضروری و باید به دنبال آبادانی ایران اسلامی حرکت کرد، افزود: مقتضی بودن شرایط یعنی اینکه زمینه‌های خوبی از کار فراهم شده و چالش‌ها در حال مرتفع شدن است.

لاریجانی با یادآوری اینکه شیطنت‌هایی در سطح بین‌الملل به وجود آمده و هیاهو راه می‌اندازند، اما نظام اسلامی ایران با رهبری‌های رهبر معظم انقلاب در امور آراسته و دقیق تصمیم‌گیری می‌کند، تبیین کرد: طی سال‌های قبل گام‌های سنجیده‌ای برداشته شده و در هسته‌ای نیز با دقت، عمل شد.

وی با بیان اینکه امروز برخی افراد مسئله‌ساز شده و حرف‌های بیهوده می‌زنند و کشورهایی هم غرش نابه‌هنگام دارند و حتی تهدیدات بزرگ می‌کنند، تأکید کرد: جمهوری اسلامی از ورزیدگی برخوردار بوده و توانسته در آشفتگی منطقه هدایت خوبی انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به حرف مؤسسات غربی نگاه شود، نسبت به وزانت تصمیمات ایرانی و رفتار سنجیده اذعان دارند، اما دشمنی‌ها زیاد است که باید تصمیم مستمر و دقیق گرفته شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه ممکن است قوا از نظر سیاسی اختلاف‌نظر داشته باشند، اما با رهبری‌های رهبر معظم انقلاب با یکدیگر کار می‌کنند، بیان کرد: انقلابی بودن به کمتر کردن حواشی و توجه به نیازهای مردم است، باید با همگرایی مشکل اصلی کشور برطرف شود.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با مقام معظم رهبری و دریافت اجازه از ایشان به‌ منظور برداشت از صندوق ذخیره ملی، تصریح کرد: اگر در دولت و وزارت راه و شهرسازی طرح‌های مهم وزارت راه به‌ ویژه در حوزه راه‌آهن از شرایط تأمین منابع دنبال شود، ۱۵ درصد سهم دولت از صندوق برداشت شده که اگر طرح آماده باشد، می‌توان تحقق راه‌آهن در منطقه قوچان را دنبال کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای معادن در قانون تصویب شده و متأسفانه به معادن ارزشمند کمتر بها داده شده است، تأکید کرد: شورای معادن استانی و شهرستانی باید تشکیل شود تا به استفاده و اکتشافات معادن کمک صورت گیرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در بودجه امسال هم برای رفع موانع تولید اصلاحیه‌ای صورت گرفته است که باید مورد پیگیری قرار گیرد، تأکید کرد: کارخانه‌ها و واحدهایی که دچار مشکل سرمایه در گردش و معضلات بانکی هستند، می‌توانند با تصمیم بانک‌های استانی و شهرستانی از وام استفاده کنند، درغیراینصورت در هیأت بانک مرکزی تصمیم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر چرخه اقتصادی خوب کار نکند، روستاها خالی از سکنه می‌شود و قانونی برای اصلاح چرخه روستایی مورد تصویب قرار گرفته است، تصریح کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت تخصیص پیدا کرده که می‌تواند اطراف روستاها را نگه داشته و جلوی مهاجرت بی‌رویه گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال هم منابعی برای رفع تسهیلات و توسعه روستایی در نظر گرفته شده است.

لاریجانی، همسایه بودن با ترکمنستان را یک مزیت اقتصادی دانست که باید از مشوق‌های صادراتی در این زمینه استفاده کرد و متذکر شد: تا صادرات راه نیفتد، اوضاع کشور خوب نمی‌شود، بنابراین باید از محصولات ایرانی حمایت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وارد کردن جنس از بازارچه‌های مرزی خوب نیست، متذکر شد: در غرب و جنوب محصولات دست چندم از کشورهای دیگر وارد می‌شود، در صورتی که هدف بازارچه‌های مرزی، صادرات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان فلسفه ایجاد مناطق ویژه و آزاد را سرمایه‌گذاری با هدف صادرات به دور از قوانین دست‌وپاگیر دانست و خاطرنشان کرد: عده قلیلی از مناطق آزاد از هدف اصلی دور شده است و منطقه ویژه قوچان اگر تصویب شود، باید از همان ابتدا پایه‌گذاری درستی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها