زاهدان- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مقابله با مصرف مشروبات الکلی مشارکت فعال دستگاهها و تقویت برنامه های مقابله ای و پیشگیری را می طلبد.

 مقابله با مصرف مشروبات الکلی مستلزم تقویت برنامه های پیشگیری است

به گزارش قدس آنلاینT به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمدتقی اوکاتی در کارگروه مبارزه با مصرف مشروبات الکلی اظهار داشت: مقابله با مصرف مشروبات الکلی مشارکت فعال دستگاهها و تقویت برنامه های مقابله ای و پیشگیری را می طلبد.

وی با اشاره به سند مبارزه با مشروبات الکلی افزود : متاسفانه اجرای سند مبارزه با مشروبات الکلی از سوی دستگاههای متولی مغفول مانده است و به دلیل نبودن فعالیتهای بخش مبارزه در چارچوب سند ، روند مقابله از نتایج مطلوبی برخوردار نیست .

وی عنوان کرد: استانداری آمادگی دارد برای گروههایی که در امر مقابله با مصرف مشروبات الکلی فعالیت کنند مجوز صادر کند .

اوکاتی بر ارتقاء باورها و اعتقادات افراد برای مقابله با مصرف مشروبات تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت علمای شیعه و سنی و افزایش حساسیت خانواده ها در امر مقابله موثر خواهد بود .

وی بر افزایش برنامه های صدا و سیما در بحث مقابله و همکاری ادارات با NGO های فعال در این زمینه تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خواستار افزایش امکانات لجستیکی و نیروی انسانی در مرزهای دریایی استان در جهت مقابله با قاچاقچیان مشروبات الکلی شد.

بنابر این گزارش ، ضعف در برنامه های فرهنگی مدون و مستمر نبودن این برنامه ها ، نبود مرجع مشخص برای آموزش پیشگیری و عدم تعریف رویکرد علمی در امر مقابله از جمله موارد مطرح در این جلسه بود .

برچسب‌ها