وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر چند رضایتمندی مردم از صنعت خودرو نسبت به سال قبل افزایش یافته اما ما از میزان این رضایتمندی راضی نیستیم.

رضایتمندی مردم از صنعت خودرو همچنان راضی‌کننده نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسئولیت اجتماعی ایران خودرو در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با وجود اینکه میزان رضایتمندی مردم از صنعت خودرو نسبت به سال گذشته افزایش یافته ولی این موضوع برای ما راضی‌کننده نیست و در سال ۹۷ حتماً میزان رضایتمندی را افزایش خواهیم داد.

وی ادامه داد: با تولید قطعات استاندارد، تولید خودروی استاندارد نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا سال ۹۷ سالی امیدبخش برای صنعت خودرو و مصرف‌کنندگان باشد. 

شریعتمداری با تأکید بر لزوم توجه ویژه خودروسازان به ایمنی و استاندارد خودرو، گفت: تلاش می‌کنیم در سال جدید ایمنی و استاندارد سرلوحه کار خودروسازان باشد.

وی تصریح کرد: در برخورد با قطعاتی که ایمنی خودرو یا جان مردم را به خطر می‌اندازد با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وزیر صنعت با اشاره به اختصاص ۳۲ هزار میلیارد ریال از منابع مالی به نوسازی صنایع کشور از جمله صنعت خودروسازی، گفت: تأمین یارانه سود تسهیلات فعالیت‌های صنعتی نوسازگر و فعالیت‌های صنعتی صادرات‌گرا نیز از این محل تأمین خواهد شد.

به گفته وی، سالانه حدود ۵.۵ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به صنعت خودروسازی کشور اختصاص می‌یابد و این صنعت از منابع ریالی قابل توجهی نیز برخوردار است.

شریعتمداری در پایان با اشاره به تولید پژو ۲۰۰۸ در کشور افزود: تولید این خودرو اواسط تابستان ۹۷ به ۶هزار دستگاه می‌رسد که و صادرات این محصول را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها