حجتی طی نامه‌ای به جهانگیری خواستار افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی مطابق با سایر دستگاه‌های دولتی از قبیل سازمان امور مالیاتی، قضایی و وزارت کشور شد.

افزایش حقوق کارکنان بعضی دستگاه‌های دولتی با مصوبات محرمانه/ حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی متناسب‌ شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به  اسحاق جهانگیری معاون اول  رئیس جمهور در خصوص نابرابری حقوق در دستگاه‌های دولتی  اشاره کرد و گفت: حقوق برخی از دستگاه‌ها مانند سازمان امور مالیاتی و قضایی و وزارت کشور ۵۰ و ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی در این نامه با توجه به نقش وزارت جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور و در راستای رفع تبعیض و نابرابری خواهان افزایش ۵۰درصدی امتیازات مربوط به فصل دهم، در حقوق کارکنان این وزارتخانه در سال ۱۳۹۷ شد. 

متن نامه حجتی به جهانگیری بدین شرح است: 

احتراماً ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به‌استحضار می‌رساند، یکی از اهداف تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری هماهنگ نمودن و یکسان‌سازی نظام دریافت‌های کارکنان دولت با هم‌ترازان خود در کلیه دستگاه‌های اجرایی و رفع هرگونه تبعیض و نابرابری میان کارمندان دولت بوده است لکن متأسفانه با تصویب مصوبات عدیده و عمدتاً محرمانه از جمله مصوبه شماره ۱۷۴۰.۹۰.م‌ت۱۰۵هـ مورخ ۹۰.۱.۲۸ و ۱۹۰۲۲۷.ت۵۰۲۹۱ مورخ ۹۲.۱۲.۲۵ و ۶۵۰۱۳۲.ت۴۸۷۵۳هـ مورخ ۹۲.۳.۲۰ و... عملاً امتیازات فصل دهم در قوه قضائیه و سازمان‌های وابسته، وزارت دادگستری به‌میزان ۵۰ درصد و وزارت کشور ۳۵ درصد افزایش یافته است و اخیراً نیز طبق مصوبه شماره ۱۶۲۶۵۵.ت۵۵۱۷۹هـ مورخ ۹۶.۱۱.۱۹ هیئت محترم وزیران مجوز افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت به‌میزان ۵۰ درصد برای کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور صادر گردیده است.

نظر به اینکه اقدامات یادشده مغایر با اهداف و فلسفه تبیین مفاد قانون یادشده بوده و موجب نارضایتی همکاران زحمتکش این وزارتخانه که وظیفه تأمین امنیت غذایی کشور و حفظ سرمایه‌های ملی را برعهده دارند گردیده است لذا به‌منظور رفع تبعیض و قدردانی از زحمات کارکنان خدوم وزارت جهاد کشاورزی، صدور مجوز افزایش ۵۰درصدی امتیازات مربوط به فصل دهم، همانند سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی مورد درخواست می‌باشد. خواهشمند است دستور اقدام مقتضی صادر فرمایید.

محمود حجتی 

وزیر جهاد کشاورزی


نامه حجتی به جهانگیری

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها