مشاور امنیتی سابق آمریکا در بیانیه خداحافظی از دولت ترامپ، اتخاذ مواضع محکم علیه ایران را از دستاوردهای دوره حضورش در کاخ سفید برشمرد!

اظهارات ضد ایرانی «مک مستر» حین خداحافظی از کاخ سفید

به گزارش قدس آنلاین، «هربرت مک مستر» پست مشاور امنیتی کاخ سفید را به «جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، واگذار کرد.

گفتنی است مک مستر و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه معزول آمریکا از جمله کسانی بودند که با سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، در مسائل کلیدی نظیر برجام، سوریه و روسیه اختلاف نظر داشتند.

آنها علی‌رغم مواضع ضد ایرانی، ماندن در برجام را به عواقب خروج از آن ترجیح می‌دادند حال‌آنکه خصومت بولتون و «مایک پومپئو» رئیس سابق سیا و وزیر خارجه جدید آمریکا، علیه ایران و برجام بر کسی پوشیده نیست.

با این‌حال، مک مستر در آخرین اظهارات خود به عنوان مشاور کاخ سفید، مدعی شد: در برابر جنگ نیابتی ۴۰ ساله ایران علیه آمریکا و همچنین حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی و تداوم خشونت در سراسر خاورمیانه، مواضع محکمی اتخاذ کرده‌ایم!

وی در ادامه، اعمال فشار بر روسیه و کره شمالی و همچنین تاکید بر افزایش رقابت اقتصادی با چین را از دستاوردهای دوره حضور خود در کاخ سفید برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها