قدس آنلاین:همواره در بین کارکنان ادارات گفته می شود فلانی براساس رابطه و بدون شایستگی لازم جذب کار شده است.

حقوق افرادی که با پارتی بازی استخدام شده اند چه حکمی دارد؟

به گزارش قدس آنلاین ،دریافت حقوق توسط این قبیل افراد موضوعی است که در استفتائی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی پرسیده شده و در پایگاه اطلاع رسانی معظم له منتشر شده است .

ایشان در پاسخ به این سوال که ارگانهاى دولتى افرادى را از طریق امتحان و مصاحبه و مانند آن، و تعدادى را نیز از طریق رابطه و پارتى بازى، گزینش و به کار مى گیرند. به نحوى که اگر این رابطه نبود، افراد دیگرى را از طریق امتحان و مصاحبه، جذب مى کردند.حقوق و مزایاى افرادى که از طریق پارتى بازى، جذب کار شده اند چه حکمى دارد؟ 
پاسخ داده اند:اصل این کار جایز نیست، و حقوقى که مى گیرند اشکال دارد.
ایشان همچنین در پاسخ به این سوال که :برخی همکاران بنده به دلیل تمام شدن مرخصی سالانه خود به صورت غیر قانونی به مرخصی رفته و کارت ورود و خروج آن را دیگر همکاران هر روز برای او می زنند، به صورتی که فرد در خارج از شرکت است ولی حضور او ثبت شده است. سوال اول اینکه حقوقی که فرد از این راه دریافت می کند چه حکمی دارد؟ آیا کل حقوق دریافتی آن ماه حرام است و یا فقط حقوق روزی که مرخصی غیر قانونی بوده؟ سوال دوم اینکه عمل همکاران وی که کارت را می زنند چه حکمی دارد؟ آیا آنها در گناه و کسب درآمد غیر حلال سهیم هستند؟
پاسخ داده اند:حقوق روزهایی که در مرخصی غیر قانونی بوده اشکال دارد و در مورد کار همکاران نیز آری، در گناه او قطعاً شریک هستند

پخش زنده