اصفهان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اعلام کرد: ۹۰ درصد از ۱۰۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان اعتبارات بانکی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان توسط مددجویان این نهاد جذب شد.

جذب ۹۰ درصدی اعتبارات بانکی اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، حمیدرضا شیران بابیان اینکه ۱۰۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان در قالب اعتبارات بانکی از محل بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶، برای اشتغال و خودکفایی مددجویان این نهاد اختصاص‌یافته بود، گفت: ۵ هزار و ۷۰ وام با مجموع ۹۳ میلیارد و ۶۴۶ میلیون تومان از محل این منابع و توسط بانک‌های استان در اختیار مددجویان این نهاد قرار گرفت.

وی بابیان اینکه وام‌های اشتغال از محل منابع بانکی در چهار زمینه توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام مجدد به مددجویان حائز شرایط پرداخت می‌شود، گفت: سهم عمده این وام‌ها متعلق به سرفصل خودکفایی و با سقف ۲۰ میلیون تومان است.

شیران با اشاره به مشکلات مددجویان درزمینهٔ فراهم کردن وثیقه‌های بانکی گفت: ۷ هزار و ۳۰۲ مددجو برای دریافت وام اشتغال به بانک‌ها ارجاع داده شدند که درنهایت ۵ هزار و ۷۰ مورد از آن‌ها با فراهم کردن شرایط بانک‌ها موفق به دریافت وام خود شدند که نشانگر این است که به‌طور میانگین در سطح استان ۶۹ درصد از مددجویانی که به بانک‌ها معرفی می‌شوند درنهایت موفق به اخذ وام موردنظر می‌شوند.

وی همچنین گفت: در تلاش هستیم که با همکاری بانک‌های استان سازوکاری را برای آسان‌تر کردن شرایط ضمانت‌های بانکی مددجویان کمیته امداد فراهم کنیم تا این بخش از جامعه که ازنظر اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و طبعاً گزینه‌های محدودتری برای درخواست ضمانت بانکی در اطراف خود می‌بیند از این چرخه تشدیدکننده فقر خارج شود.

شیران با تأکید بر اینکه در تعدادی از شهرستان‌های استان بانک‌ها همکاری بهتری با مددجویان کمیته امداد دارند افزود: شهرستان‌های نجف‌آباد، خور و بیابانک، فریدون‌شهر، جرقویه علیا و شهرضا ۱۰۰ درصد اعتبارات بانکی اشتغال مددجویان را جذب کردند.

برچسب‌ها