اصفهان-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: ۴۹ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان را سالمندان ۶۰ سال و بالاتر تشکیل می‌دهند.

 نیمی از مددجویان کمیته امداد اصفهان سالمندان هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، حمیدرضا شیران بابیان اینکه ۸۴ هزار و ۶۹۴ خانوار مستمری‌بگیر این نهاد هستند، گفت: این تعداد خانوار جمعیتی برابر با ۱۴۵ هزار و ۱۶۶ نفر را تشکیل می‌دهند که در زمینه‌های معیشت، درمان، تحصیل، مسکن، امور فرهنگی و معنوی تحت حمایت قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه علاوه بر خانوارهای مستمری‌بگیر، ۹ هزار و ۳۰۰ خانوار دیگر بدون دریافت مستمری تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: این خانوارها بر اساس نیازهای موردی از یک یا چند خدمت کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
شیران با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از مددجویان این استان ۶۰ سال و بیشتر سن دارند، گفت: این مددجویان جمعیتی نزدیک به ۷۲ هزار نفر را تشکیل می‌دهند و وضعیت آن‌ها به نحوی است که جای هیچ‌گونه کاهشی در خدمات حمایتی عرضه‌شده به آن‌ها وجود ندارد و از طرف دیگر ۱۳ درصد از مددجویان ما را افراد کمتر از ۱۸ سال تشکیل می‌دهند که این مددجویان هم از شمول طرح‌های اشتغال و خودکفایی خارج می‌شوند و کمیته امداد برای مباحث مربوط به توانمندسازی و خودکفایی عملاً در میان ۳۸ درصد از مددجویان امکان فعالیت دارد.
وی با اشاره به محدودیت‌های سنی مددجویان درزمینهٔ توانمندسازی و خودکفایی، گفت: باوجود چنین محدودیت‌هایی کمیته امداد استان اصفهان موفق شده است در سال گذشته با اجرای طرح‌های توانمندسازی زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان مستعد را فراهم کند.
شیران با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از هفت هزار طرح خودکفایی در سطح استان اجراشده است، گفت: مجریان این طرح‌ها پس از رسیدن به سطح درآمد مطلوب و اطمینان از پایداری آن به‌تدریج از حمایت این نهاد خارج می‌شوند.
شیران در انتها با اشاره به سهم بالای مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های توانمندسازی کمیته امداد، گفت: کمک به کمیته امداد نه‌فقط یک امر خیر با پاداش اخروی بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای گسترش جامعه‌ای توانمند و متکی‌به‌خود در آینده‌ای نزدیک نیز هست و رسیدن به این مهم توجه هر چه بیشتر نیکوکاران گرامی اصفهان را می‌طلبد.

برچسب‌ها