وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران خود قربانی سلاح‌های شیمیایی بوده، گفت: حمله بزدلانه ترامپ به ایران، ریاکارانه است.

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران ادعاهای ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «حمله بزدلانه» توصیف کرد.

ظریف در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه حمله بزدلانه ترامپ علیه ایران، ریاکاری است، نوشت: «(ایران) مکررا استفاده از سلاح شیمیایی توسط هرکسی را محکوم کرده و خودش توسط صدام که مورد حمایت آمریکا بود، قربانی (سلاح‌های شیمیایی) شده است».

وی در ادامه تهدید ترامپ درباره تکرار «اقدامات تحریک‌آمیز تجاوزکارانه» به سوریه را نشانه‌ای از سیاست آمریکا در کمک به افراط گرایان دانست.

ترامپ بامداد سه‌شنبه با متهم کردن ایران و روسیه به شریک بودن در حمله شیمیایی به دوما، هشدار داده بود امروز یا در مدت زمان کوتاهی علیه سوریه اقدام نظامی خواهند کرد.

تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه قبل با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها