قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: برقراری ارتباط با خدای متعال جاودانگی و ماندگاری هنر را به دنبال دارد و در صورتی که این امر محقق نشود، هنر معنای پوسیدگی و کهنگی را به خود خواهد گرفت.

هنری که در راستای ارتباط با خدا باشد، ماندگارتر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی هنرمندان جبهه انقلاب اسلامی استان قزوین که با حضور رییس سازمان هنری رسانه ای «اوج» و جمعی از مسوولان استانی در سالن باغستان این استان برگزار شد، به چیستی هنر از نگاه قرآن اشاره و خدای متعال را بزرگترین هنرمند جهان هستی معرفی کرد و اظهار داشت: زمانی که هنرها همانند پازلی از رنگ خدا به هم متصل شود در این صورت، جهان به آن هنر نیاز دارد.

وی به راز ماندگاری آثار هنری اشاره کرد و افزود: قرآن کریم بزرگترین اثر هنری خلقت است و خدای متعال هنرمندی خود را با نزول قرآن به نمایش می گذارد که به کافران می گوید اگر می توانید آیه ای شبیه قرآن بیاورید و اینگونه مخلوقاتش را به میدان مبارزه می طلبد و ناتوانی آنها را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خدای متعال نخستین و بی مثال ترین هنرمند مطرح و حقیقت و منشا هنر است و هنر از خزائن غیب او تراوش می کند؛ هرکس رابطه و صمیمیت خود را با خدا بیشتر کند هنرهایی زیادی را خلق خواهد کرد.

آیت الله عابدینی گفت: جهان هستی به عنوان هنرهای خدا است که هیچ گونه خلاء و سستی در آن نمی توان مشاهده کرد و خداوند درباره هنر خود عنوان می کند که هیچ کاستی و نقصی در هنر خود ندارم و قرآن را نازل و عنوان کرد که این کتاب به عنوان بهترین هنر است و اگر همه جن و انس جمع شوند نمی توانند این کتاب آسمانی، هنرآفرینی کنند.

وی به هنرنمایی خداوند در آفرینش انسان و انبیاء اشاره و اضافه کرد: خداوند در باب آفرینش انسان و ارسال پیامبر عنوان کرده است که: از روح خود در انسان دمیده ام و هنری بالاتر از پیامبر نیست؛ خداوند درباره زهرا (س) نیز سوره کوثر را نازل کرد که اگر تمام تمجیدات هنر را بیان کنیم در توصیف حقیقت و شخصیت این بانو عاجز می شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: هنر انسانی که برگرفته از خودش باشد، تاریخ مصرف به خود اختصاص می دهد اما اگر این هنر به مرکز هنر و آفریننده هنر متصل شود، جاودانه خواهد بود که حماسه کربلا به عنوان هنر ابا عبدالله الحسین (ع) و واقعه غدیر هم به عنوان هنر پیامبر است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: خداوند در آیه ۹۶ سوره نحل عنوان می کند که: اگر هرچیزی رنگ خدایی بگیرد، جاودانه می ماند»؛ در خلق آفرینی هنر نیز به این امر توجه کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کودکان یمن، غزه و فلسطین مطرح کرد: مردم مظلوم این سرزمین ها با مقاومت در برابر استکبار هنر آفرینی می کنند و امروز هنر ما باید مروج قرآن و اقامه دین باشد؛ هر هنرمندی هنرش باید این باشد که دیگران از او به عنوان سرباز اقامه نماز و دین یاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: برقراری ارتباط با خدای متعال جاودانگی و ماندگاری هنر را به دنبال دارد و در صورتی که این امر محقق نشود، هنر معنای پوسیدگی و کهنگی را به خود خواهد گرفت.

برچسب‌ها