۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 595943

جنس متانت و دانایی همکار کناری ام را می شناسم، اینکه روی حرف حساب، حرفی نمی آورد.

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: اما امروز بچه ها دوره اش کرده اند و دارند در راستای خرید جهیزیه، نسخه های غیرکارشناسی برایش می پیچند!

یکی از بانوان همکار که ابوی شان صاحب فروشگاه لوازم خانگی ست با استدلال از برندهایی که دست اندرکارشان نیستند، خوب نمی گوید تا برسد به مارک هایی که امتیاز فروش اش را دارند.

دیگری که خودش، تازه عروس است از خارجی های دوست داشتنی اش می گوید و متاسفانه بعدی و بعدی و بعدی هم...

اکثریت قریب به اتفاق دوستان، خریدی غیرایرانی پیشنهاد می دهند و تشریف می برند. و من تمام لحظه ها می فهمم که او چه معذبانه لبخند می زند چون از سبک زندگی شان باخبرم.

می دانم چه آدم های متوجه ای هستند و پُز و چشم به هم چشمی و مسابقه ای با دنیا و مردمانش ندارند.

از قدیم ها با هم آشنائیم. می دانم طرفدار کالای ایرانی اند و در خانه شان از معایب و مزایای خریدن و نخریدن ساخت وطن، همیشه گفتگوها در جریان است...

شاید وقتی پدر و مادرِ تولیدکننده داشته باشی، نگاهت به کاستی و کیفیت اعلا، فروکش کند و مسائل مهم تری جایش را بگیرد... مثل کمک به اشتغال، رشد و پیشرفت کشور، مثل بیمه اقتصادی سرزمینت، خروج از رکود، کاهش تورم و رونق بازار داخلی.

اگر چه چندماه دیگر قرار است این همکار نازنین، عروس شود اما از همین حالا می توانم حدس بزنم در آشپزخانه اش، کدام مارکِ یخچال و لباسشویی روشن خواهد بود و تلویزیون و گاز و ظرف و ظروفش از تولیدات کدام کشور خریداری می شود.

پی نوشت: کاش فقط کتاب های چینی و آلمانی و فرانسوی و ایتالیایی را ترجمه کنیم!

برچسب‌ها