کرمانشاه- ارشد نظامی آجا در غرب کشور برنامه های روز ارتش در استان کرمانشاه را تشریح کرد و از آمادگی ارتش برای مقابله با هر گونه تهدید دشمن در مرزهای غربی کشور خبر داد.

ارتش آماده مقابله با تهدیدات دشمن است/تشریح برنامه‌های روز ارتش

به گزارش قدس انلاین، امیر فرهاد آریانفر امروز سه شنبه در نشست خبری به تشریح برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: روز ارتش روز تجلی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و تثبیت موقعیت ارتش است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۴۲ ارتش به پیام حضرت امام(ره) لبیک گفت و با سازماندهی عناصر متدین و عناصری که با رژیم طاغوت در حال مبارزه بودند، برقرار شد و امام(ره) آنجا بود که فرمود «ارتش جمهوری اسلامی ارتش اسلام است و ملت موظف است از آنها پشتیبانی کند».

ارشد نظامی آجا در غرب کشور اظهار داشت: امام(ره) در سال ۵۸ گفت ارتش ایران با تمام امکانات و ادوات جنگی در خیابانها حضور پیدا کنند و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشانند و ارتش هم به فرمان امام لبیک گفت و در ۲۹ فروردین ۵۸ با تمام تجهیزات در استانها و شهرستانها به رژه پرداختند.

امیر آریانفر تصریح کرد: در مقابل تهاجمات دشمن  ارتش همواره با فداکاریها وارد شده است و سرعت ماشین جنگی دشمن را کند می کند.

وی بیان داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در مقابل هر تهدیدی که از دشمن سر بزند آمادگی و توان مقابله بیشتر از قبل دارند.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش گفت: در روز ۲۹ فروردین ما آمادگی داریم که حسب فرمان امام(ره) این مراسم را با شکوه هرچه بیشتر انجام دهیم.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این روز در استان کرمانشاه، گفت: غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در روز سه شنبه ۲۸ فروردین با حضور نیروها و پرسنل ارتش صورت می گیرد.

امیر آریانفر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: به این منظور جمعی از پرسنل ارتش در روز ۲۸ فروردین با امام جمعه کرمانشاه دیدار و از بیانات ایشان بهره مند شدند.

وی گفت: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با جانبازان، تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان ارتش، شرکت پررنگ نیروهای ارتش در نماز جمعه از دیگر برنامه هاست که به مناسبت روز ارتش اجرا خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: مراسم رژه نیروهای مسلح ساعت  ۸ و ۳۰ صبح روز ۲۹ فروردین با حضور یگانهای مختلف ارتش و سایر نیروهای مسلح ائم از سپاه و بسیج استان در بزرگراه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار می شود.

امیر آریانفر بیان داشت: در استان کرمانشاه حدود ۲۴۰ کیلومتر از مرز تحت پایش نیروهای ارتش است و از مرز در مقابل ورود عوامل داعش و دشمنان اسلام پاسداری می کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت امورات ۲۴ راهبرد را ابلاغ کردند که در راستای همین ما نیز برنامه های مختلفی داریم که قطعا در آینده شاهد پیشرفت های چشمگیری خواهیم بود.

ارشد نظامی آجا در غرب کشور از برگزاری مراسم رژه روز ارتش در ۳ شهرستان کرمانشاه، اسلام آبادغرب و سرپلذهاب خبر داد.

امیر آریانفر تصریح کرد: به خاطر اینکه طی سال گذشته یکی از چتربازها فرود ناموفقی داشت، امسال بحث چتر بازی را کنسل کردیم چرا که سلامت مردم برای ما بسیار با اهمیت است.

وی اشاره ای به عملیات پاکسازی میادین مین باقی مانده از دوران دفاع مقدس در استان داشت و گفت: پاکسازی مین در استان صورت گرفته، اما حدود ۲ درصد از میادین به دلیل مدفون شدن در زیر خاک باقی مانده است.

ارشد نظامی آجا در غرب کشور تصریح کرد: این میادین در طول مرز غرب و جنوب هستند و این ۲ درصد شامل ۱۰ هزار مین می شود که آمار بسیار بالایی است و در این راستا قرار گاه پاکسازی ارتش و وزارت دفاع در حال انجام وظیفه هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها