وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز قصرشیرین پاینده ترانزیت ارتباطات بین‌الملل است و در آینده به ترانزیت فناوری خطوط ارتباطاتی کشور عراق متصل می شود.

قصرشیرین به ترانزیت فناوری خطوط ارتباطاتی عراق متصل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد آذری جهرمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۱۲۳۵ پروژه ارتباطی که به‌ صورت هم‌زمان در شهرستان قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: عملکرد مجموعه مسؤولان حوزه ارتباط فناوری استان در توسعه ظرفیت‌های آی.سی.تی که در مقابل تبعات زلزله اخیر ایستادگی کرد، قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه با وقایع اخیر زلزله استان کرمانشاه باید از تهدیدهای ناشی از آن برای فرصت‌سازی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری در استان کرمانشاه مورد استفاده قرار گرفت که این موضوع دارای اهمیت است.

این مسوول ادامه داد: امروز قصرشیرین پاینده ترانزیت ارتباطات بین‌الملل است و در آینده به ترانزیت فناوری خطوط ارتباطاتی کشور عراق متصل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای من لذت‌بخش است که امروز پوشش‌های ارتباطی در شهرستان قصرشیرین زیر پوشش نسل سوم قرار دارد، همچنین مناطق گردشگری خوبی در قصرشیرین وجود دارد و باید توسعه آن با استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی بیشتر شود.

آذزری جهرمی تصریح کرد: استان کرمانشاه سال‌های قبل در رتبه ۲۲ خدمات‌رسانی خطوط ارتباطات بود و هم‌اکنون ۷ رتبه رشد کرده که حاصل تلاش مسؤولان اجرایی این حوزه است.

وی یادآور شد: در ساعت اولیه وقوع زلزله اخیر در استان کرمانشاه درگیر رفع مشکلات خطوط ارتباطی بودیم و شرایط در کمترین زمان ممکن کنترل شد و به حالت عادی برگشت که قابل تامل و قدردانی است.

این مسؤول متذکر شد: مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه مصیبتی بزرگ را تحمل کردند و شدیدترین زلزله در این منطقه رخ داد که با حواشی آن مدیریت بحران کار طاقت‌فرسایی بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: امروز با وجود مشکلات موجود و موضوعات قابل لمس در این شهرستان به‌دلیل وقوع زلزله اخیر، زندگی در جریان است، در حالی‌که همین واقعه زلزله در مناطق دیگر همچون شهرستان بم یک نوع شوک و افسردگی برای اهالی در پی داشت.

آذری جهرمی تصریح کرد: امروز باید با فراهم‌سازی و ارائه تسهیل خدمات فناوری اطلاعات، شرایط زندگی منطقه را به حالت عادی برگرداند تا مصیبت‌های ایجاد شده به‌دلیل وقوع زلزله اخیر در این استان بار اضافی نداشته باشد.

وی گفت: با وجود همه فضاسازی‌های زیرساختی و ارتباطی در این استان، اما کاستی‌هایی در ارایه خدمات وجود داشت و شرایط منطقه و وقایع رخ‌داده زلزله اخیر سبب این کاستی‌ها بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از تلاش نیروهای امنیتی، امدادرسانی و ... در مناطق زلزله‌زده استان، عنوان کرد: گاهی در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم مشکلات در مناطق زلزله‌زده را بیش از آن‌چه هست، بزرگ‌نمایی می‌کنند که اجحاف به شرایط مردم و خدمات در آن نقاط است.

آذری‌جهرمی با فرهاد تجری، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی در زمینه برخی گله‌مندی‌های موجود ساکنان این مناطق در راستای خدمات‌رسانی، اظهار داشت: شوخی با آقای تجری داشته باشیم با این مثال که یک نفر دستش شکسته و بنایی کرده بود، وقتی دکتر رفت گفت گیتار نمی‌توانم بزنم، پزشک پرسید: قبلا چطور بودید، گفت: قبلا هم نمی‌توانستم گیتار بزنم، منظور از طرح این مسئله شرایط موجود در شهرستان سرپل‌ذهاب برای خدمات‌رسانی و مسائل آن است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها