​ایلام- کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: منشأ گردوغبار کنونی ایلام، توده ای است که در غرب کشور عراق شکل گرفته و به ایلام رسیده است.

منشأ گردوغبار ایلام، غرب عراق است

مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه از عصر دیروز دو توده گردوغبار در کشور عراق یکی در جنوب و یکی در غرب این کشور شکل گرفته و آسمان ایلام را غبارآلود کرده است، اظهارداشت: منشأ این توده گردوغباری که هم اکنون هوای ایلام را آلوده کرده، در غرب کشور عراق است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت توده گردوغبار از عصر امروز در ایلام کاهش خواهد یافت، افزود: از فردا احتمال بارندگی و افزایش کیفیت هوای استان، با ورود سامانه بارشی وجود دارد.

هوای ایلام در شرایط اضطرار!

معاون محیط زیست استان ایلام نیز در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه میزان ذرات گردوغبار موجود در هوای ایلام در حال حاضر ۳ برابر حد مجاز است، گفت: هوای ایلام در شرایط اضطرار قرار گرفته و ناسالم است.

علی طاهر سارایی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این توده گردوغبار در شهرهای ایلام، سرابله و ایوان است، اظهارداشت: گروه های حساس همچون بیماران تنفسی، قلبی، سالمندان و کودکان نباید در فضای باز قرار گیرند و در صورت امکان در منازل و یا محل کار خود بمانند.

گفتنی است توده هوای گردوغبار از عصر روز گذشته آسمان ایلام را غبارآلود کرده و کیفیت هوای تنفسی را بشدت پایین آورده است.

برچسب‌ها