ساری-معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) ساری گفت: علت فوت بیمار مازندرانی در این بیمارستان، توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

مرگ مشکوک بیمار مازندرانی در دست بررسی است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  فوت خانم ۴۴ ساله مازندرانی در بیمارستان امام خمینی(ره) در اتاق عمل که برای جراحی ستون فقرات مراجعه کرده بود، در فضای رسانه ای سر و صدای بسیاری به پا و سوالات فراوانی رو مطرح کرد. 

دکتر ذکریا ذکریایی در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه علت دقیق فوت این بیمار ۴۴ ساله هنوز مشخص نشده است، اظهار کرد: بیان علت اصلی ماجرا منوط به اظهار نظر پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی است.

وی تاکید کرد: در صورتی که کادر درمانی در این حادثه مقصر شناخته شوند، مدیریت بیمارستان با آنان برخورد و اقدامات قانونی نیز صورت خواهد گرفت.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) ساری ضمن ابراز همدردی با خانواده این بیمار، یادآور شد: تمام حق  و حقوق مرحومه از سوی بیمارستان پیگیری می شود.

 ذکریایی اضافه کرد: خطای پزشکی در تمام مراکز پیشرفته پزشکی نیز اتفاق می افتد و همیشه تلاش داشته ایم تا این اشتباهات به حداقل ممکن کاهش یابد.

بیمار با واکنش منفی خونی مواجه شد

وی بروز این مشکل را ناشی از تزریق اشتباه خون به بیمار در اتاق عمل و یا پیش از انتقال خون از پایگاه انتقال خون به این مرکز درمانی عنوان کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که کادر درمانی بدلیل تشابه اسمی بیماران، دچار تزریق اشتباه شده باشد و یا اینکه برچسب خونی نصب شده بر روی کیسه خون، نادرست بود.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) ساری احتمال دیگر را احتمال مشکل خونی در بیمار عنوان کرد و توضیح داد: بیمار پس از دریافت خون با واکنش منفی مواجه و با وجود تلاش های کادر درمانی، جان خود را از دست داد.

حجم مراجعات به بیمارستان امام بالاست

ذکریایی در رابطه با میزان مراجعات به بیمارستان امام ساری گفت: ۴۰۰ تخت فعال داریم و روزانه ۳۰۰ بیمار در اورژانس بیمارستان پذیرش می شوند.

وی حجم مراجعات به این بیمارستان زیاد خواند و ادامه داد: این حجم زیاد بیمار، کار درمانی را سخت می کند.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در پاسخ به این سوال که چه اقدامی در راستای هتلینگ بیمارستان انجام داده اید، از تغییر اساسی در برخی از بخش های بیمارستان گفت و توضیح داد: تراکم بالای بیماران در بیمارستان، کار هتلینگ را با چالش مواجه می کند.

ضرورت ایجاد بخش مسمومیت در بیمارستان امام ساری

ذکریایی در رابطه به خرابی مکرر تجهیزات بیمارستانی در این مرکز درمانی یادآور شد: در این رابطه با کمبود اعتبار و مسائل فنی مواجه هستیم و با پیگیری های صورت گرفته، آندوسکوپی و کولونوسکوپی جدیدی برای بیمارستان تهیه شد.

وی در رابطه با نبود بخش مسمومیت در بیمارستان امام ساری توضیح داد: ضرورت ایجاد این بخش در بیمارستان وجود دارد و در این راستا تلاش داریم با احداث اورژانس جدید، این بخش را راه اندازی کنیم.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در پاسخ به این سوال که اشتغال رئیس بیمارستان امام بصورت همزمان در زمینه درمان بیماران مشکلی را ایجاد نمی کند، گفت: بنده و ریاست بیمارستان، بدنبال جایگاه مدیریتی نیستیم و به ناچار این اتفاق شکل می گیرد.

برچسب‌ها