همدان- دبیر اجرایی خانه کارگراستان همدان گفت : سیاست های حاکمیتی ، دولتی و مردمی باید به سمت حمایت از کالای ایرانی معطوف شود.

دولت از کالای ایرانی حمایت کند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه کارگر استان همدان ، چنگیز اصلانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هرساله از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده و هدف از این نامگذاری یادآوری مشکلات کارگران است.
وی افزود: طبق آمارهای ارائه شده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار در کشور داریم که اگر یک دولت به نیروی کار خود عملیاتی کند، می‌تواند در برابر ادعاهای دشمنان ایستادگی کند. 
وی به برنامه‌های هفته کارگر اشاره کرد و یادآور شد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان در بین کارگران کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی الوند انجام خواهد شد که در این مراسم ایشان از نزدیک در جریان مشکلات قرار می‌گیرند. 
اصلانی اضافه کرد: دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و مراجع عظام در روز دوم، حضور کارگران در نمازهای جمعه سراسر کشور در روز جمعه و مراسم تجلیل از زنان کارگر در کارخانه فیلتر سرکان تویسرکان در روز چهارم انجام خواهد پذیرفت‌.
وی افزود: درصدد هستیم در پنجمین روز از هفته کارگر با هماهنگی شورای کار همایش شوراهای اسلامی کار انجام پذیرد، در ششمین روز هفته کارگران جشنی در سالن فجر شهرداری خواهند داشت و آخرین روز نیز راهپیمایی روز کارگر را مانند سال‌های گذشته درخواست کردیم و امیدواریم که پس از 14سال با این درخواست موافقت شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان ادامه داد: کارگران آینده شغلی، امنیت و معیشت ندارند و با وضعیت معیشت کنونی، کارگران  پس‌اندازی ندارند و پس از قبل انقلاب تا کنون حقوق کارگران هرساله از تورم ۶۷ درصد عقب بوده است. 
وی گفت: در کشور ۴۲ میلیون بیمه‌شده تأمین اجتماعی وجود دارد که ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته هستند.
اصلانی به مشکلات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: دولت به تامین اجتماعی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است و در سطح استان همدان نیز سال ۹۵ تامین اجتماعی یک هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت کرده و این درحالی است که استان ۶۰۰ میلیارد درامد داشته و 400 میلیارد تومان کسری را از تهران تأمین کرده است. 
وی با انتقاد از مسئولان استان برای عدم همکاری با خانه کارگر همدان در احداث سوئیت‌های اقامتی، بیان کرد: خانه کارگر کشور در نقاط مختلف کشور سوئیت‌های اقامتی دارند. 
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اضافه کرد: خانه کارگر استان سال گذشته ۲ هزار و ۴۲۱ نفر عضو گیری کرده که ۳ هزار و ۹۷۲ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند. 

برچسب‌ها