بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: کمیته امداد استان برای مبارزه با سوءتغذیه در بین کودکان نیازمند در سال گذشته، ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.

هزینه ۱۶ میلیارد تومانی برای مبارزه با سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازسایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، از آغاز برنامه مبارزه با سوءتغذیه کودکان زیر شش سال در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این طرح برای حمایت از سلامت کودکان خانوارهای نیازمند مددجو و غیر مددجو آغازشده است.

اهرابی با یادآوری اینکه از سال ۸۶ برنامه مبارزه با سوءتغذیه در کودکان زیر شش سال آغازشده است، افزود: این طرح امسال نیز باقوت هر چه بیشتر در بین خانوارهای محروم ساکن در مناطق مرزی، حاشیه شهرها و روستاهای این استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مطالعات انجام‌شده اجرای برنامه طرح سوءتغذیه تاکنون در کمیته امداد خراسان شمالی موفقیت‌های مناسبی در درمان و بهبود کودکان محروم مبتلابه این بیماری به دنبال داشته است به‌طوری‌که سال گذشته دو هزار کودک بیمار پس از شناسایی از مزایای این طرح بهره‌مند و بهبودی کامل خود را به دست آوردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو هزار کودک زیر شش سال مبتلابه سوءتغذیه تحت پوشش این طرح قرار دارند، بیان کرد: ماهیانه ۷۰ هزار تومان برای کارت غذایی هرکدام از این کودکان واریز می‌شود که خانوارهای این افراد با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد می‌توانند برای تهیه سبد غذایی خود اقدام کنند

اهرابی بابیان اینکه آموزش‌های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می‌شود، تأکید کرد: پس از پایان یک دوره شش‌ماهه، کودکان مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی از چرخه این طرح خارج و کودکان بیمار دیگر جایگزین می‌شوند.

وی یادآور شد: شناسایی کودکان زیر شش سال دارای مشکل سوءتغذیه، توسط خانه‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری این نهاد در این استان انجام می‌شود.

وی همچنین به حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده محروم از ابتدای سال اشاره کرد و افزود: این طرح از سال ۹۶ باهدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم آغازشده است.

اهرابی افزود: در گام اول این طرح ۳۸ نفر از زنان باردار و شیردهِ دچار سوءتغذیه، شناسایی شدند که به آن‌ها، ماهیانه سبدهای غذایی شامل خشکبار، حبوبات، مواد لبنی، پروتئینی، عسل و خرما اعطا شد.

وی ارزش این سبدهای غذایی را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته نیز در این حوزه حدود ۴۸ میلیون تومان برای رفع نیاز این افراد هزینه شد.

برچسب‌ها