قدس آنلاین: هزاران فلسطینی در راهپیمایی پنجمین جمعه موسوم به بازگشت در مناطق مرزی نوار غزه و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ مشارکت کرده‌اند که امروز هم نظامیان صهیونیست با گلوله جنگی و گاز اشک آور به سوی آنها حمله‌ور شده‌اند که چندین نفر تاکنون زخمی شده‌اند.

«جمعه جوانان انقلابی» رنگ خون گرفت

ظهر امروز یک جوان 25 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در طول نوار مرزی نوار غزه(با مناطق اشغالی 1948) زخمی شد.

هزاران فلسطینی در پاسخ به دعوت کمیته عالی ملی راهپیمایی بازگشت و درهم شکستن محاصره در پنجمین جمعه‌ای که نام آن را جمعه جوانان انقلابی گذاشته‌اند، شرکت کرده‌اند. با وجود تاکید فلسطینی‌ها بر مسالمت‌آمیز بودن این راهپیمایی، اما نظامیان صهیونیست با گلوله جنگی به سوی آنها شلیک می‌کنند که تا کنون به زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است. شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار خود در غزه از استقرار صدها نظامی مسلح رژیم صهیونیستی در مرز شرقی غزه برای مقابله با تظاهرکنندگان فلسطینی خبر داده است.

بر اساس گزارش فلسطین‌الیوم شماری از جوانان فلسطینی در شرق خان‌یونس تلاش کردند سیم‌های خاردار نصب شده از سوی صهیونیست‌ها در طول مرز غزه و مناطق اشغالی 1948 را برچینند. بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در غزه،‌راهپیمایی بزرگ بازگشت که از سی‌ام مارس(10 فروردین) آغاز شده است تا کنون آمار شهدا به 40 نفر و مجروحان به بیش از 5000 نفر رسیده است.

برچسب‌ها