سنندج- رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: سهم زنان در سطوح مدیریتی استان کردستان کمتر از ۲ درصد است.

سهم زنان در سطوح مدیریتی کردستان کمتر از ۲ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، پروانه سلحشوری پیش‌از ظهر امروز در جلسه بانوان فرهیخته استان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در صدا و سیمای ما از زنان به‌عنوان یک انسان قوی و توانمند یاد نمی‌شود.

وی گفت:مشکل ما این است که رویکردها به شدت مردم‌سالارانه است در صورتیکه این نگاه به هیچ‌وجه دینی نیست اما می‌توانیم نگاه‌های مردسالارانه را حذف و به یکدیگر کمک کنیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: جامعه‌ایی پویا است که زنان توانمندی داشته باشد اما سئوال اینجاست چرا اجازه نمی‌دهند که مسئولیت‌ها به زنان سپرده شود تا این حس مسئولیت‌پذیری و دلسوزی در جامعه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: زنان به‌شدت نیازمند حمایت بانوان حوزه هستند و اگر حوزه‌های علمیه در این راه پیش قدم شوند  قطعاً تغییرات بسیاری را شاهد خواهیم بود.

سلحشوری افزود: زنان کُرد همواره نماد زن قدرتمند ایرانی هستند و متأسف شدیم که سهم زنان در سطوح مدیریتی استان کمتر از ۲ درصد است و از میانگین کشوری که ۴ درصد بوده، بسیار پایین‌تر است.

وی با اشاره به قوانین حمایتی در کشور در مورد زنان، اظهار کرد: زن خانه‌دار با تمام کارهایی که انجام می‌دهد، هر وقت مرد اراده کند، می‌تواند او را از منزل بیرون کند که این نشانه ضعف قوانین است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افزایش ازدواج و پیشگیری از طلاق نیازمند کار فرهنگی است، خاطر نشان کرد: طلاق معلول است و تا علت‌های طلاق شناسایی نشود این مسائل همواره وجود دارد.

سلحشوری گفت: امیدواریم با همکاری بیشتر، زنان و مردان با هم کار کنند و جامعه‌ای همراه با امید داشته باشیم.

کردستان از "عالمان، هنرمندان و قاریان قرآن" بزرگی برخودار است

حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار داشت: استان کردستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۸۲ درصد اهل تسنن و ۱۸ درصد تشیع هستند.

وی گفت: کردستان بیش از ۵۴۰۰ شهید والامقام تقدیم نظام کرده و یکهزار شهید بزرگوار پیشمرگ کُرد داریم و  مجموعاً ۲۵ هزار نفر شهید از رزمندگان سایر استان‌ها در این خطه از سرزمین شهید شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: ما باید با مردم مخصوصاً اهل سنت با صداقت برخورد کنیم چراکه اگر این اتفاق بیفتد مردم به ما نزدیک می‌شوند و اعتماد می‌کنند.

وی با اشاره به حضور مفسرین قرآنی و هنرمندان در سطح استان گفت: در کردستان ورزشکاران، عالمان، هنرمندان و قاریان قرآن بزرگی داریم و در حوزه زنان نیز بسیار موفق هستیم.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه ما از طرفداران حقوق زنان هستیم، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک سازمان فراجناحی عمل می‌کند و هدف آن تحیکم بنیان خانواده است و علم گردان هیچ طیفی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه ما پیرو رسالت پیامبر اسلام(ص) بوده و باید همتراز با آموزه‌های دینی و سیره پیامبری حرکت کنیم، گفت: کسی که متولی کار فرهنگی است، باید بشری و انسانی فکر کند نه جناحی، چراکه در غیر اینصورت، بزرگ‌ترین لطمه را به دین و فرهنگ می‌زند.

وی بیان کرد: از مدیران درخواست داریم که در عمل طرفداری خود را از حقوق زنان ثابت کنند تا آنها نیز بتوانند خود را در جامعه نشان دهند چراکه متأسفانه پس از گذشت چندین سال، هنوز در بین زنان احساس ظلم و ضعف وجود دارد و این نشان از عملکرد بد مبلغین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: در موضوع حجاب چنان بد عمل کرده‌ایم که امروزه به یک موضوع  مهم تبدیل شده است، تعریف درستی از حجاب ارائه نداده‌ایم و باید به نظرات مقام معظم رهبری و سایر بزرگان رجوع شود چراکه آنها بسیار موضوع را سهل و آسان گرفته‌اند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها