دبیر کل حزب‌الله لبنان در همایش انتخابات این حزب گفت در انتخابات و سایر موضوعات جایز نیست که به خاطر به دست آوردن کرسی نمایندگی، به تعصبات قومی و مذهبی دامن زد.

به گزارش قدس آنلاین،  سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در همایش انتخاباتی این حزب در دو منطقه "بعلبک الهرمل" و "زحله" در منطقه بقاع به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

وی در آغاز سخنان خود ضمن قدردانی از همه کسانی که به وی ابراز محبت کردند، گفت: منطقه بقاع متعلق به امام موسی صدر، سیدعباس موسوی و همه شهدا و مجاهدان است و این همان بقاعی است که ۶ می وفاداری خود را نشان خواهد داد.

دبیرکل حزب الله شب ولادت امید مستضعفان و مظلومان  جهان امام مهدی (عج) را به مسلمانان جهان تبریک گفت. نصرالله همچنین روز کارگر را به همه کارگران تبریک و تهنیت گفت.

دبیرکل حزب الله هدف از همایش انتخاباتی امروز را حمایت از فهرست "زحلة و الخیار" و فهرست "الأمل و الوفاء" در منطقه بعلبک الهرمل دانست.

نصراالله افزود: فهرست "زحله" فهرستی متشکل از شخصیت‌های سیاسی وزین در منطقه زحله است و حزب الله در این فهرست یک نامزد دارد که او نامزد مشترک بین حزب الله و جنبش أمل است.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: هدف ما از مشارکت در فهرست زحله مشارکت در مسئولیت، خدمت به منطقه است و نامزدهای این فهرست، شخصیت‌های مستقل و ملی‌گرایی هستند که برنامه‌های خاص خود را دارند و ما به دنبال مصادره تصمیم کسی نیستیم اما در خدمت و نمایندگی و تصمیمات بزرگ با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

وی گفت: اگر کسی خارج از فهرست الأمل و الوفاء در بعلبک و الهرمل برنده شود، این از مقتضیات قانون نسبی و تنوع در منطقه است، و ما با پذیرش قانون نسبی، به این امر رضایت داده‌ایم.

نصراالله افزود: منطقه بعلبک الهرمل از ابتدا دارای تنوع طایفه‌ای و مذهبی بوده و در تمام دهه‌های گذشته علی‌رغم همه شرایطی که لبنان با آن مواجه بود، به لطف رهبرانی بزرگ که در رأس آن‌ها امام موسی صدر قرار دارد، این تنوع حفظ شده است.

وی گفت: هرگونه اظهارات درباره تلاش برای تغییر بافت جمعیتی در منطقه البقاع، افتراء و دروغ است.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: در انتخابات و سایر موضوعات جایز نیست که به خاطر به دست آوردن کرسی نمایندگی، به تعصبات قومی و مذهبی دامن زد.

منبع: المنار

برچسب‌ها