ایرانشهر-به مناسبت میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود (عج) مراسمی به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر برگزارشد

جشن ولادت در کتابخانه عمومی ایرانشهر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بمناسبت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) مراسمی با همکاری و مشارکت بخشداری مرکزی،شورای شهر،کتابخانه های داوطلبانه روستایی و سیار خانوادگی آدم پیرا و به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر با حضور تعدادی از مسئولان و کودکان و نوجوانان روستایی برگزار شد.

وحید بامری رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر ضمن خوش آمدگویی و تبریک اعیاد شعبانیه به مسئولین شهرستان و کودکان و نوجوانان روستاههای ابتر و کلیران از توابع بخش مرکزی و مروجان کتابخوانی همچنین کتابداران سیار خانوادگی خواستار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها شد و اقدامات انجام شده در این حوزه را از طرف دستگاه های دیگر ناکافی دانست.

بامری افزود: جهت رسیدن به شرایط مطلوب مستلزم تعامل بیشتر سایر دستگاها هستیم تا این شهرستان به جایگاه در خور خود دست یابد زیرا ایرانشهر مرکز جغرافیایی فرهنگی بلوچستان است.

خالد آهوپا بخشدار مرکزی شهرستان ایرانشهر نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری بانیان این مراسم حلقه گمشده بشریت را عقلانیت دانست که سرچشمه آن را ورود به حوزه کتاب و کتابخوانی  است.

آهوپا افزود: بهترین راه برای افزایش سرانه مطالعه را همکاری و مشارکت های مردم نهاد و علاقه مند با متولیان امر کتاب و کتابخوانی است.

در ادامه مراسم اعضای کانون ادبی به ترتیب عبدالحمید ایران نژاد و دکتر  هاشم گودرزی به قرائت اشعاری با مضامین میلاد حضرت مهدی موعود (عج) به دو روش زبان بلوچی و فارسی پرداختند.

 در پایان مراسم از افرادی که نام و القاب حضرت مهدی (عج)  را داشتند و همچنین مروجان کتابخوانی روستاههای داوطلبانه (خودجوش )با اهدا جوایزی تقدیر شد .

از برنامه های جنبی این مراسم می توان به قصه گویی ،نقاشی،معرفی کتاب،برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع مهدویت،نمایشگاه کاردستی ها و نقاشی و دلنوشته بچه ها با موضوع گرامیداشت روز معلم و مهدویت اشاره کرد.

برچسب‌ها