قزوین_ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از افتتاح مرکز توانبخشی هلال احمر در این استان خبر داد.

مرکز توانبخشی هلال احمر در قزوین افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن آصفی ظهر روز شنبه در نشست مطبوعاتی که در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان قزوین با حضور رسانه های گروهی برگزار شد، اظهار داشت: طرح «سوگ مهرآور» را از سال گذشته در این استان آغاز کرده ایم و این طرح برای حمایت از مددجویان نیز در سالجاری ادامه دارد؛ سایت و اپلیکیشن این طرح در سالجاری راه اندازی شده و خانواده های داغدار می توانند از این طریق ارتباط بگیرند و با تهیه تابلوی گل هزینه خرید دسته های گل را به کمک بیماران اختصاص دهند. 

وی افزود: همکاری لازم با دفتر نمایندگی ولی فقیه در قزوین، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه و مساجد انجام شده است تا اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد و مردم در جریان استفاده از طرح «سوگ مهرآور» قرار بگیرند. 

مدیرعامل جمعیت هلال استان قزوین با بیان اینکه ۶ درصد عملیات جاده ای این جمعیت در سال جاری به خصوص در ایام نوروز افزایش داشته و عملیات کوهستان، کارگاهی و جاده ای از سوی هلال احمر صورت گرفته است، عنوان کرد: پایگاه های امداد و نجات در حوالی شهرک های صنعتی این استان فعال است و سعی داریم تا این پایگاه ها مناطق آن را پوشش دهد.

آصفی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده جمعیت هلال احمر استان قزوین در حوزه درمان یادآور شد: سعی داریم تا مرکز حاد توانبخشی را در استان راه اندازی کنیم که مرکز توانبخشی هلال احمر در ساختمان درمان خیابان هلال احمر طی هفته هلال احمر افتتاح می شود؛ این مرکز توانبخشی می تواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند و خدمات پروتز و توانبخشی در آن ارایه شود و مردم دیگر نیازی به مراجعه به سایر استان ها نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: مرکز توانبخشی برای ارائه خدمات به معلولان و عزیزانی که عضو معلول دارند، راه اندازی می شود و جمعیت هلال احمر برای مراکز درمانی سوبسیت پرداخت می کند و هزینه ای که معلولان در این مرکز پرداخت می کنند بسیار کمتر از دیگر مراکز است. 
 آموزش۱۴هزار خانوار در استان قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: یک ساختمان درمانی نیمه کاره شهرداری در خیابان مولوی وجود دارد که با جلساتی که با شهردار و اعضای شورا برگزار شده مقرر شد این مرکز به هلال احمر واگذار شود تا مرکز توانبخشی در بافت فرسوده شهر راه اندازی شود. 

آصفی راهبرد هفته هلال احمر سالجاری را «همه جا، برای همه» عنوان کرد و گفت: ادامه روند برنامه های سال گذشته با پویایی بیشتری دنبال می شود و جمعیت هلال احمر وظایف سنگینی دارد.

وی موضوع آموزش را جزو اولویت های جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد و افزود: بسیاری از اتفاقاتی که رخ می دهد، نشان دهنده این است که مردم و مسئولان آمادگی لازم را نداشته اند، بنابراین باید از ضعف های مختلف در حوادث گذشته درس گرفت؛ در سال گذشته ۴هزار خانوار در طرح «خادم» آموزش دیدند و برنامه سالجاری آموزش ۱۴هزار خانوار در استان قزوین با هدف آموزش خانوارها برای آمادگی در بحران ها است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین مطرح کرد: در حال حاضر ۳۳ پایگاه امدادی در سراسر این استان فعال بوده که هدف ما تبدیل پایگاه های سیار به ثابت است و بزودی پایگاه شیرین سو و رحیم آباد راه اندازی می شود؛ برای پایگاه شیرین سو ۴میلیارد ریال و برای رحیم آباد ۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و امسال نیز پایگاه سیار محمدیه و آبیک و دانسفهان به پایگاه ثابت تبدیل می شوند. 

آصفی گفت: در سالجاری سعی کرده ایم تفاهم نامه های خود را با سایر ارگان ها افزایش دهیم که از نمونه آن می توان به انعقاد یک تفاهم نامه با اداره کل امور روستایی استانداری به منظور تجهیز و راه اندازی خانه های هلال اشاره کرد و امیدواریم در تمام روستاها این خانه ها تشکیل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ۱۶ روستای استان قزوین خانه هلال راه اندازی شده است که سعی می کنیم از امکانات آن روستاها و با هزینه جزئی استفاده کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: هلال احمر این استان به عنوان استان برتر در خدمات رسانی به منطقه زلزله زده کرمانشاه و به عنوان استان دوم نیز در اسکان مسافران در برف و کولاک شناخته شد که نزدیک ۷ هزار نفر را در تمام محورهای استان در برف و کولاک را با تلاش تمام نیروهای امدادی اعم از راهداری و هلال احمر  توانستیم بدون خسارت، اسکان دهیم.

آصفی مطرح کرد: کشور در برگزاری دوره های بین المللی امداد و نجات، جزو کشورهای پیشرو بوده که دوره هایی در حوزه هایی همچون کوهستان و سایر دوره ها دورها برگزار شده است.

برچسب‌ها