کرج - جوان برتر البرز در حوزه علم و فناوری با بیان اینکه زیرساخت های استان در زمینه های آموزشی و ورزشی فرهنگی ضعیف است، گفت: استان البرز همچون مزرعه ای می ماند که محصولاتش را استان های دیگر درو می کنند . همچنین حمایت از مخترعین و نخبگان دراستان البرز مطلوب نیست.

حمایت از مخترعین و نخبگان مطلوب نیست/ جوانان نخبه البرزی ناشناس مانده اند

سید محمد رضا رفیعی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه درآزمون جامع علوم پایه کشور از مجموعه آزمون های پزشکی سال گذشته رتبه دوم را کسب کرده و عضو بنیاد نخبگان است، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز حائز بالاترین معدل دانشگاهی شده ام.

وی با اشاره به اینکه استان البرز با وسعتی و جمعیت بالایی که دارد تعداد زیادی از جوانان را در خود جای داده است گفت: دراین استان استعدادهای زیادی دیده می شود اما متاسفانه زیرساخت های استان در زمینه های مختلف بسیار ضعیف است.

رفیعی در ادامه گفت:همچنین حمایت از مخترعین و نخبگان در استان ضعیف بوده و جوانان مخترع از طریق شرکت ها و تولید کنندگان حمایت نمی شوند و در نهایت همین جوانان از البرز به سایراستانها یا کشورهای دیگر کوچ می کنند.

جوان برتر البرز در جشنواره حضرت علی اکبر(ع)  با بیان اینکه استان البرز همچون مزرعه ای می ماند که محصولاتش را استان های دیگر درو می کنند، ادامه داد: چندی پیش درهمایش جوانان برتر، استعدادهای بسیاری  معرفی شدند ولی شاید تعداد محدودی از آنها به جایگاه واقعی خود برسند و بقیه استعدادها یا فرو کش کرده و درنهایت به شغل های کاذب روی می آورند.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه چه موانعی بر سر راه علوم دانش بنیان وجود دارد و راهکار رفع آن چیست، گفت: یکی از بزرگترین موانع زمانی است  که دانشجویی بخواهد کاری را شروع کند  و یک کارفرما قدرآن استعداد  ونخبه را نداند و در حد کارمند ساده و جزء با او رفتار کند.

رفیعی خاطرنشان کرد: دولت می تواند با امتیازهایی که به یک مخترع می دهد زمینه ادامه کار و به سرانجام رساندن اختراعش  را بدون کارفرما به پیش ببرد اما اینچنین نیست و درنهایت بدون سرمایه قادر به اجرای فکر وایده خود نیست.

برگزیده جشنواره حضورت علی اکبر(ع)  بابیان اینکه جذب نیروهای جوان و نخبه در صنایع و دانشگاه علوم پزشکی بایستی از خود استان باشد، گفت: جذب این نیروها می تواند قوت قلبی باشد تا دانشجویان بیشتری دراین امر تشویق شوند در حالی که جوانان نخبه البرزی ناشناس مانده اند.

رفیعی در پایان با توصیه به  جوانان مستعد البرزی گفت: جوانان باید تلاش کنند وبا سعی و کوشش از اهداف خود دست نکشند و معتقدم درنهایت آنهایی که بهترین هستند به حق خود خواهند رسید.

برچسب‌ها